رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت 12 خودرو در سومین هفته اسفند 1400

کدخبر: ۴۸۲۰۱۲
اقتصادنیوز: بازار خودرو در سومین هفته اسفند ماه 1400 روند عجیبی به خود گرفت و به غیر از دو خودرو «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» که تغییر قیمتی در بازار نداشتند سایر خودروها با افت قیمت در بازار عرضه شدند.
افت قیمت 12 خودرو در سومین هفته اسفند 1400

به گزارش اقتصادنیوز ؛ در هفته جاری بازار خودرو با سرگردانی نرخ دلار روبرو بود و از سوی دیگر بی خبری از نتایج مذاکرات نیز موجب شد تا خریداران بیش از پیش از بازار پاپس بکشند و تمایلی برای ورود به بازار نشان ندهند؛ همین امر موجب شد تا در مدت زمان مورد بررسی از 14 خودرویی ارزیابی شده در بازار 12 خودرو با افت قیمت عرضه شوند.

از سوی دیگر بررسی بازار خودروها در هفته های پایانی اسفند نشان می دهد که بازار تمایلی به تغییر قیمت ندارد، ثبات بر بازار سایه انداخته و آنطور که فعالان بازار خودروها می گویند، نوسان نرخ دلار در هفته ای که پشت سر گذاشته شد هم بازار خودروها را به تغییر وادار نکرد و قیمت ها ثابت ماندند. برخی فعالان بازار معتقدند که بازار خودروها سرگردان است و به همین دلیل قیمت ها دست از نوسان برداشته و ثبات قیمت در پیش گرفته اند. چرا که هر ساله در این موقع از سال، خریداران وارد بازار می شدند، معاملات داغ میشد و قیمت ها هم رشد می کرد اما امسال در آستانه سال جدید، خبر چندانی از خریداران نیست و بازار هم نمی تواند رسم هر ساله گرم شدن معاملات و افزایش قیمت را به جا بیاورد. به همین دلیل در هفته سوم اسفند ماه تمامی خودروهای پرطرفدار به جز «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» سایر خودروها یک تا 9 میلیون تومان در بازار کاهش قیمت داشتند.

وضعیت بازار خودرو

در سومین هفته اسفند ماه، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» با افت 9 میلیون تومانی در بازار بیشترین افت قیمت را ثبت کرد و «سمندLX با موتور EF7» ، «دنا معمولی» و «سورن» با افت یک میلیونی قیمت کمترین افت قیمت را داشتند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک، هم با سایر خودروها همراه شد و کاهش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. بر همین اساس در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، «کوییک معمولی» و «کوییک R» با افت دو میلیونی هر دو به ترتیب 192 و 197 میلیون تومان دست به دست شدند.

«شاهین» هم این هفته افتی دومیلیونی در بازار داشت و 340 میلیون تومان به فروش رفت.

کوییک 20

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا هم در مدت زمان مورد بررسی کاهش قیمت های 2 تا 3 میلیون تومانی را تجربه کردند. «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2 معمولی» در سومین هفته اسفندماه 178 و 182 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند.

«ساینا» هم در این هفته با افت یک میلیونی در بازار عرضه شد و با قیمت 193 میلیون تومان دست به دست شد.

تیبا 20

قیمت محصولات پژو در بازار

اسفندماه برای خانواده پژو 206 با ثبات قیمت آغاز شد و این روند برای «پژو 206 صندوقدار» و «پژو 206 تیپ 5» در سومین هفته اسفند هم تکرار شد، این دو خودرو این هفته به ترتیب 330 و 325 میلیون تومان قیمت گذاری شدند اما «پژو 206 تیپ 2» افت 2 میلیونی را در بازار تجربه کرد و 267 میلیون تومان قیمت داده شد. 

206 20

قیمت خانواده سمند در بازار

خانواده سمند  هم این هفته کاهش قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد. در سومین هفته اسفند ماه «سمند LX با موتورEF7» یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و 279 میلیون تومانی شد. «سمند سورن» نیز چهار میلیون کاهش قیمت را ثبت کرد و در بازار 310 میلیون تومان به فروش رسید. 

سمند 20

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، در هفته ای که پشت سر گذاشته شد «دنا پلاس توربو» با کاهش 9 میلیون تومانی رکورد افت قیمت را شکست و در بازار با قیمت 480 میلیون تومان معامله شد. «رانا پلاس» هم با افت پنج میلیونی در بازار 304 میلیون تومان قیمت خورد و  «دنا معمولی» نیز در سومین هفته اسفندماه  افتی یک میلیونی داشت و 350 میلیون تومان قیمت خورد. 

رانا 20

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید