رصد بازار خودروهای داخلی؛

طلسم واردات خودرو می شکند؟بازار انتظاری شد! + جدول قیمت

کدخبر: ۴۹۱۰۳۰
اقتصادنیوز: امروز 5 اردیبهشت 1401 نوسان اندک نرخ دلار از یک سو و اخبار جست و گریخته از احتمال باز شدن طلسم واردات خودرو از سوی دیگر موجب شد تا بازار خودرو امروز تغییر قیمتی نداشته باشد.
طلسم واردات خودرو می شکند؟بازار انتظاری شد!  + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی از وضعیت بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز و با اعلام خبر تسهیل شرایط واردات خودرو از سوی نمایندگان مجلس شاهد استپ قیمت در بازار بوده ایم و ظاهرا بازار در انتظار نمایان شدن اثرات این خبر طی روزهای آینده است. فعالان بازار خودرو معتقدند خبر اعلام شده از سوی  حجت اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس «مبنی بر اینکه مدت اجرای مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت ماه به اتمام رسیده و با انقضای این مصوبه شرایط واردات خودرو تسهیل می‌شود و دست دولت برای واردات مدیریت شده خودرو به گونه‌ای که به تولید داخل لطمه وارد نشود، باز خواهد شد»، موجب شد تا بازار خودرو شکل انتظاری به خود گیرد و استپ کند.

براساس رصد بازار خودرو می توان گفت امروز پرتیراژهای ایران خودرو و محصولات سایپا بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

از سوی دیگر شکل انتظاری که بازار به خود گرفته موجب شده تا به گفته فعالان بازار خودرو،‌ خریداران بیش از پیش از بازار فاصله گیرند و تمایلی برای ورود به بازار مبادلات خودرو از خود نشان ندهند. در این خصوص فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که بی اعتمادی در بازار موجب شده تا معاملات در بازار خودرو به پایین ترین سطح خود برسد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز خانواده سمند بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند و با این شرایط «سمند LX» در بازار امروز 283 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7 » هم323 میلیون تومان در بازار عرضه شد. از سوی دیگر امروز «سمند سورن پلاس» نیز 325 میلیون تومانی شد.

همچنین براساس ارزیابی های صورت گرفته «رانا پلاس» هم تغییری در بازار نداشت و  333 میلیون به فروش رسید. «دنا معمولی» هم بدون تغییر قیمت 385 میلیون تومان در بازار معامله شد و «دنا پلاس توربو اتومات» نیز 492 میلیون تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمتی نداشت.

اما در میان خانواده پژو 207 نیز امروز شاهد استپ قیمت بودیم، بطوریکه «پژو 207 دنده ای» در بازار 387 میلیون تومان دست به دست شد و قیمت «پژو 207 شقف شیشه ای» در بازار  400 میلیون باقی ماند.

ایران 5

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید