رصد بازار خودروهای داخلی؛

آرامش بازار خودرو در روزهای پایانی خردادماه 1401

کدخبر: ۵۰۲۲۰۸
اقتصادنیوز: رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در آخرین روزهای خرداد 1401 بازار خودروهای داخلی با نوسانات اندکی همراه بود.
آرامش بازار خودرو در روزهای پایانی خردادماه 1401

به گزارش اقتصادنیوز ارزیابی بازار خودرو در آخرین روزهای خرداد سال جاری نشان دهنده آن است که با کاهشی شدن نرخ دلار در بازار، قیمت برخی خودروها هم پس از یکی دو روز استپ قیمت بالاخره روند نزولی پیش گرفت و کاهشی شد. بطوریکه از میان 15 خودرو مورد ارزیابی در آخرین هفته جاری هشت خودرو اندکی کاهش قیمت، 5 خودرو اندکی افزایش قیمت و دو خودرو نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند. به گفته فعالان بازار خودرو به نظر می‌رسد که این بازار در انتظار رسیدن ثبات نسبی به سر می برد؛ چرا که این روزها با نوسان پی در پی نرخ دلار بازار دستخوش تغییراتی شده و نوسان پی در پی قیمتی در این بازار موجب شده تا خریداران خودرو فعلا در انتظار خرید بمانند؛ عاملی که بازار خودرو را رکودی کرده است. از سوی دیگر اخبار مبهم از مذاکرات احیای برجام نیز بر این بلاتکیفی  دامن زده است و موجب شده تا بازار وارد فاز انتظاری شود.  

اما در ماه‌های اخیر بازار هر شکلی به خود گرفته به گفته فعالان بازار خودرو نتوانسته خریداران را به خود جلب کند، ظاهرا خریداران فعلا با این بازار نا آرام قهر کرده اند و این آشتی تا زمان رسیدن به ثبات در بازار خودرو ادامه خواهد داشت.

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک هم رشد قیمت داشت و هم با افت قیمت در بازار عرضه شد. با این شرایط «کوییکR» در بازار افت یک میلیونی داشت و 222 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با رشد یک میلیونی در بازار 214 میلیون تومان قیمت خورد.  اما «شاهین»  این هفته افت یک میلیونی داشت و در بازار 383 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

شاهین

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا این هفته هم رشد قیمت داشت و هم بدون تغییر در بازار عرضه شد. با این شرایط «تیبا صندوقدار» با رشد یک میلیونی در بازار 194 میلیونی شد و  «تیبا 2 معمولی» هم بدون تغییر در بازار 204 میلیون تومان دست به دست شد. «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا این هفته افت یک میلیونی داشت و در بازار  214 میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا

قیمت محصولات پژو در بازار

207 ها هم این هفته افت 2 میلیونی قیمت در بازار داشتند. براساس ارزیابی بازار «پژو 207 دنده ای» در آخرین هفته خرداد  403 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز بدون تغییر در بازار 410 میلیون شد.

207

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته با افت و ثبات قیمت در بازار قیمت گذاری شدند. در آخرین هفته خرداد «سمندLX» با افت 2 میلیونی در بازار 300 میلیون تومان قیمت خورد. از سوی دیگر «سمند LX با موتور EF7» در بازار افتی یک میلیونی داشت و 344 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. اما «سمند سورن پلاس» این هفته رشد 2 میلیونی داشت و در بازار 357 میلیونی در بازار عرضه شد.  

سمند

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته افت با رشد 2 میلیونی قیمت در بازار 507 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. قیمت «دنا معمولی» هم رشد یک میلیونی داشت و به 398 میلیون تومان رسید. اما «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار در هفته سپری شده بدون تغییر307 میلیون تومان قیمت خورد.

رانا

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید