رصد بازار خودروهای داخلی؛

گذر هایما از مرز یک میلیارد تومانی + جدول قیمت

کدخبر: ۵۳۳۱۲۴
اقتصادنیوز: بازار ایران خودروهایی ها روز عجیب قیمتی را پشت سرگذاشتند،‌ به طوریکه امروز 16 آبان 1401 «هایما S7» از مرز یک میلیارد تومان عبور کرد.
گذر هایما از مرز یک میلیارد تومانی  + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که رشد قیمت ایران خودرویی‌ها تنها به «هایما S7» اکتفا نکرد و سایر محصولات ایران خودرو هم در بازار رشد 5 تا 7 میلیونی را تجربه کردند.

به گفته فعالان بازار خودرو افزایش 200 میلیونی قیمت «هایما S7» از سوی ایران خودرو در اواخر هفته گذشته یکی از دلایلی است که موجب شد تا این خودرو در روزهای اخیر از مرز یک میلیارد تومان عبور کند و به مرز 1میلیارد و 100 میلیون تومان رسید. فعالان بازار خودرو یکی از دلایل دیگر رشد قیمت در بازار را به بازی قیمتی نرخ دلار نسبت داده و معتقدند که رشد نرخ دلار هم بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار بوده است. اما عامل بعدی که می توان به آن اشاره کرد به موضوع تیرتر شدن روابط ایران و آمریکا باز می گردد، بطوریکه این روزها و با تشدید واکنش های آمریکا نسبت به ایران شاهد تاثیر عوامل سیاسی در بازار خودرو هم بوده ایم.

اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که در صورت ورود خوروهای وارداتی به بازار تکلیف خودروهایی مانند «هایما S7» که مرز یک میلیارد را هم رد کرده اند چه می شود؟ آیا قیمت این خودرو در بازار کاهشی خواهد شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» با افزایش هفت میلیون تومانی در بازار 362 میلیون تومان قیمت خورد. اما با ارزیابی بازار می توان گفت «هایما S7» رکورد شکنی قابل توجهی در بازار داشته و در یک روز 90 میلیون تومان رشد قیمت داشته است رشد قیمتی که بیشترین دلیل آن به افزایش قیمت از سوی کارخانه باز می گردد.  اما در میان پرتیراژهای ایران خودرو  «تارا دنده ای» تنها خودرویی که بدون تغییر در بازار 441 میلیون تومانی باقی ماند.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز شاهد رشد قیمت بودیم. بطوریکه «دنامعمولی» در بازار  رشدی پنج میلیونی داشت و 420 میلیون تومان و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار با افزایش 30 میلیونی 570 میلیون تومان دست به دست شد. از سوی دیگر «پژو 207 دنده‌ای» هم با رشد 27 میلیونی در بازار 445 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

ایران 16

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک