رصد بازار خودروهای داخلی؛

شتاب‌گیری رشد قیمت خودرو در بازار ؛ افزایش 5 میلیونی «هایما S7» + جدول

کدخبر: ۵۳۴۴۸۳
اقتصادنیوز: رصد بازار محصولات پرتیراژ ایران خودرو از تداوم افزایش قیمت برخی از محصولات ایران خودرو در بازار دارد.
شتاب‌گیری رشد قیمت خودرو در بازار ؛ افزایش 5 میلیونی «هایما S7» + جدول

به گزارش اقتصانیوز ؛ رصد بازار امروز نشان دهنده آن است که ایران خودرویی ها در بازار رشد یک تا پنج میلیون تومان داشته اند. در میان خودروهای که افزایش قیمت داشته اند بیش از همه رشد قیمت «هایماS7» جلب توجه می کند. رشد قیمت هایما از حدود 14 پیش آغاز شد و این خودرو با عبور از مرز یک میلیارد تومان ترمز رشد قیمت را نکشید و این روند تا رسیدن به یک میلیارد و 95 میلیون تومان ادامه داشت.

رشد قیمت در بازار خودرو در حالی است که فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که تعداد خودروهای فاکتور شده متناسب با میزان تقاضا نیست و همین موضوع بر روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو اثرگذار بوده است.  

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو ماه‌هاست که رکود در بازار خودرو حاکم است و خرید و فروش به حداقل خود رسیده است. بطوریکه به گفته فعالان بازار معاملات بسیار محدود و بنابر ضرورت صورت می‌گیرد و خریدار چندانی به بازار مراجعه نمی‌کند. از سوی دیگر نوسانات اخیر نرخ ارز نیز هم بر این آشفته بازار اثرگذار بوده است.   

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» امروز با افزایش 2 میلیون تومانی در بازار 364 میلیون تومان قیمت خورد  و «هایما S7» هم امروز رشدی 5 میلیونی داشت و در بازار میلیارد و 95 میلیون تومانی شد. اما در میان پرتیراژهای ایران خودرو  «تارا دنده ای» هم بدون تغییر در بازار 441 میلیون تومانی باقی ماند.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز شاهد افزایش یک میلیون تومانی بودیم. بطوریکه «دنامعمولی» در بازار 422 میلیون تومان و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 571 میلیون تومان دست به دست شد. از سوی دیگر «پژو 207 دنده‌ای» هم بدون تغییر در بازار 445 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

ایران 22

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید