رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش 28 میلیون تومانی «دنا پلاس توربو اتومات» + جدول قیمت

کدخبر: ۵۴۳۵۸۰
اقتصادنیوز: بازار خودرو در آخرین هفته آذر ماه به روند رشد قیمت خود ادامه، بطوریکه در این هفته شاهد رشد 9 تا 28 میلیونی قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو و سایپا در بازار بودیم.
افزایش 28 میلیون تومانی «دنا پلاس توربو اتومات» + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بررسی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده «دنا پلاس توربو اتومات» با افزایش 28 میلیونی قیمت رکوردشکن بازار بود و پس از آن «پژو 207 دنده ای» رشدی 26 میلیونی را ثبت کرد تا در جایگاه دوم قرار گیرد. اما جایگاه سوم به لحاظ رشد قیمت به «دنا معمولی» رسید و این خودرو در این هفته افزایشی 22 میلیونی را ثبت کرد.

رشد قیمت خودرو در هفته سپری شده با رشد نرخ دلار در بازار  در یک مسیر قرار داشت، بطوریکه هر دو به دفعات رکورد رشد قیمت از خود بجا گذاشتند. از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در حالی هفته ثبت شده که بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد و معاملات در پایین ترین سطح صورت می گیرد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر خرید اندکی هم که در بازار صورت می گیرد بیشتر مربوط به خودروهایی که یا در بورس عرضه می شوند و یا خودروهای پیش فروش شده از سوی خودروسازان مربوط می شوند. با این شرایط می توان گفت هرچند بازار خودرو شکل جهشی داشته، اما همچنان خبری از مشتری در بازار نیست. از سوی دیگر در شرایطی شاهد رشد قیمت خودرو در آخرین هفته آذرماه بوده ایم که وزیر صنعت،‌معدن و تجارت روز گذشته اعلام کرد که در حال حاضر واردات خودرو عملیاتی شده و با عرضه زیاد خودرو قیمت آن در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت. وعده ای که خریداران خودرو از ماه‌ها پیش منتظر شنیدن آن بودند و  باید دید در روزهای آینده این خبر تا چه میزان می تواند در بازار خودرو اثرگذار باشد.

پادشاهی قیمت دلار‌ و سکه در آخرین ماه پاییز/ تاج طلا بر سر دلار!

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در آخرین هفته آذر ماه خانواده کوییک در بازار رشد 15 تا 16 میلیونی قیمت در بازار داشته است. رصد بازار نشان دهنده آن است که «کوییکR» با افزایش 15 میلیونی در بازار 292 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «کوییک معمولی» هم با رشدی 16 میلیونی در بازار 282 میلیون تومان قیمت خورد. «شاهین» هم رشدی 17 میلیونی داشت و در بازار 502 میلیون تومان دست به دست شد.

شاهین

قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که این هفته «تیبا صندوقدار» با افزایش 12 میلیونی در بازار 270 میلیون قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم رشدی 14 میلیونی را ثبت کرد و 280 میلیون تومان دست به دست شد. قیمت «ساینا» هم با رشد 15 میلیونی در بازار به 280 میلیون تومان رسید.

تیبا

قیمت پژو در بازار

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که «پژو 207 دنده ای» در بازار با افزایش 26 میلیونی در بازار 534 میلیون تومان دست به دست شد.

پژو

قیمت سمند در بازار

اما «سمند LX با موتورEF7» هم با افزایش 9 میلیونی در بازار 435 میلیون تومان دست به دست شد.

سمند

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشدی 28 میلیونی در بازار 692 میلیون تومان دست به دست شد و  «دنا معمولی» هم با افزایش 22 میلیونی در بازار 542 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «تارا دنده ای» هم رشدی 18 میلیونی در بازار داشت و 588 میلیون تومان قیمت خورد.

تارا

قیمت هایما S7 پلاس

اما ارزیابی بازار از روند قیمتی «هایما S7پلاس» نشان از ثبات قیمت این خودرو در بازار حکایت دارد میلیونی این خودرو حکایت دارد. قیمت این خودرو در این هفته به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید.

هایما

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید