رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت در بازار خودروهای وارداتی+ جدول

کدخبر: ۵۶۵۴۷۸
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودرو‌های وارداتی از تداوم روند کاهش قیمت در این بازار حکایت دارد. پرونده وارداتی‌ها در آخرین روزهای سال گذشته با افت قیمت بسته شد و با شروع به کار سال جدید بازار شکل کاهشی خود را حفظ کرد.
 افت قیمت در بازار خودروهای وارداتی+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز براساس ارزیابی بازار خودرو در هفته سپری شده وارداتی‌ها با افت 50 تا 200 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند. به گفته فعالان بازار خودرو نوسان نرخ دلار در هفته‌های اخیر یکی از دلایلی است که کاهشی شدن بازار وارداتی‌ها را به همراه داشته است. اما در کنار این عامل اساسی می توان به اعلام زمان تحویل خودروهای وارداتی هم اشاره کرد. طی روزهای اخیر وزارت صمت زمان تقریبی تحویل خودروهای وارداتی را اعلام کرد، خبری که بر بازار خودروهای وارداتی اثرگذار بود. در این خصوص سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد، اولین سری خودروهای وارداتی به احتمال بسیار زیاد در هفته پیش رو تحویل متقاضیان خواهد شد. به گفته امید قالیباف در این هفته  ۳۰۰ دستگاه النترا عرضه خواهد شد. خبری که فعالان بازار خودرو معتقدند بر بازار خودروهای وارداتی اثرگذار بوده و این بازار را کاهشی کرده است.

قیمت برخی از وارداتی در بازار

اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد 40 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  6 میلیارد 100 میلیون تومان در بازار معامله شد و افتی 100 میلیونی داشت.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 48 هزار کیلومتر در بازار و با قیمت سه میلیارد و 750 میلیون تومان خرید و فروش شد و افتی 50 میلیونی را تجربه کرد.

اما «النترا» مدل 2018 یکی دیگر از خودروهای وارداتی نیز در هفته سپری شده افتی 200میلیون داشت و قیمت آن در رنگ سفید در بازار به قیمت سه میلیارد و200 میلیون رسید.  از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد 18 هزار تا نیز در این هفته با قیمت چهار میلیارد و 200 میلیون تومان در بازار معامله شد و افت 100 میلیون تومانی نسبت به آخرین هفته سال گذشته داشت.

اما «توسان IX35‌» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 5 میلیارد و 300 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته با رنگ سفید افتی 90 میلیون تومانی داشت و قیمت آن به 5 میلیارد و 400 میلیون تومان رسید. 

وارداتی 17

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید