رصد بازار خودروهای وارداتی؛

سرگیجه قیمتی در بازار خودروهای وارداتی؛ خبری از خودروهای جدید نیست + جدول

کدخبر: ۵۷۷۵۹۹
اقتصادنیوز:در بازاری که خبری از خریدار نیست و متقاضیان به امید ورود خودروهای جدید تنها به تماشا نشسته‌اند در هفته سپری شده شاهد حرکت عجیب فروشندگان بودیم؛ حرکتی که موجب شد تا شاهد سرگیجه قیمتی در این بازار باشیم.
سرگیجه قیمتی در بازار خودروهای وارداتی؛ خبری از خودروهای جدید نیست + جدول

به گزارش اقتصادنیوز با گذشت بیش از یکسال از اعلام خبر آزاد شدن واردات خودرو هنوز خبری از عرضه این خودروها نیست و ظاهرا همانطور که خریداران این خودروها حدود 4 سال (از سال 97) در انتظار آزاد شدن آنها بودند،‌ حال باید چند سالی منتظر طی شدن پروسه عرضه آنها به بازار باشند. به گفته فعالان بازار خودرو اولین سری خودروهای وارداتی به تعداد محدود دی ماه سال گذشته وارد کشور شد و حال پس از 6 ماه از ورود این خودروها به کشور به تازگی قیمت تنها دو مدل از خودروهای وارداتی از سوی شورای رقابت اعلام شد و هنوز خبری از زمان عرضه این خودروها در بازار نیست. بر اساس مصوبه شورای رقابت قیمت فروش درب انبار واردکننده خودرو چانگان ۳۵ CS پلاس تیپ۲ سری اول وارد شده به کشور ۸۴۹ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان و قیمت چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ نیز ۹۰۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان اعلام شد. دراین مصوبه هرچند قیمت این خودرو اعلام شد، اما بازهم خبری از عرضه آن در بازار نیست.

با این شرایط می‌توان گفت در بازاری که در بلاتکلیفی بسر می‌ برد و خبری از خریدار نیست فروشنده سلیقه‌ای اقدام به قیمت‌گذاری می‌کند.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد 50 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 6 میلیارد تا 6 میلیارد و 200 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.  

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 50 هزار کیلومتر در بازار بازه قیمتی 3 میلیارد و 500  تا 3 میلیارد و 900 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و با این شرایط رشد و افت قیمت در بازار را تجربه کرد.

اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 33 هزار تا با دامنه نوسانی سه میلیارد و 200 میلیون تا 3 میلیارد و 400 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد 50 هزار تا نیز در این هفته با قیمت 4 میلیارد و 350 میلیون تا 4 میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار قیمت خورد.  

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35‌» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 5 میلیارد و 200 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و افتی 100 میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 5 میلیارد و 900میلیون تومان معامله شد و تغییر قیمت نداشت. 

وارداتی 11

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید