رصد بازار خودروهای وارداتی؛

خودروهای وارداتی در باتلاق رکود + جدول قیمت

کدخبر: ۵۹۳۹۵۳
اقتصادنیوز: بازار خودروهای وارداتی این روزها بیش از همیشه وارد باتلاق رکود شده و معامله در این بازار به مرز صفر رسیده است، بطوریکه خریداران کنار گود نشسته‌اند و تنها نظاره‌گر اخبار هستند.
 خودروهای وارداتی در باتلاق رکود + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به اعتقاد فعالان بازار وارداتی‌ها، دلار همواره به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در این بازار محسوب می شده و با این شرایط فعالان این بازار همواره در قیمت‌گذاری‌ها نیم‌نگاهی به نرخ دلار داشتند. اما در حال حاضر این روند تغییر کرده و نوسان سینوسی دلار (بالا و پایین شدن نرخ دلار) هم تاثیری در این بازار ندارد و با این شرایط می‌توان گفت فعالان بازار خودرو نگاه خود را از دلار برگردانده‌اند و اخبار و حواشی ورود خودروهای وارداتی جایگزین دلار شده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه در حال‌حاضر خبری از ورود وارداتی‌ها به بازار نیست، می‌توان گفت انتظار بر بازار وارداتی‌ها حاکم شده است. انتظاری که این بازار را بیش از پیش در رکود فرو برده؛  چرا که با وجود اخبار و حواشی که در خصوص زمان ورود این خودروها اعلام می‌شود همچنان خبری از این دسته از خودروها در بازار نیست.

افغان‌ها این خودرو لوکس را سوار می‌شوند

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی رییس کل گمرک، خودروی ترخیص شده از گمرک تا 25 مرداد سال 1402 معادل 727 دستگاه به ارزش تقریبی 17.2 میلیون دلاربوده است. از سوی دیگر هرچند محمد رضوانی‌فر خبر از ترخیص 727 دستگاه خودورهای وارد شده به گمرکات داد که هنوز هیچ خودرویی وارد بازار نشده است و انتظار برای ورود این خودرو همچنان ادامه دارد.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری نسبت به اواخر خردادماه با کارکرد 30 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود 4 میلیارد و 300 میلیون تا 4 میلیارد و 600 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد. دامنه نوسانی به وجود آمده در قیمت خودرو به قیمت‌گذاری از سوی فروشندگان باز می‌گردد، بطوریکه نبود نظارت قیمت خودروهای وارداتی موجب شده تا برخی از این خودروها که در بازار طرفدار بیشتری دارند با قیمت‌های متفاوت از سوی مالکان عرضه شوند.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 88 هزار کیلومتر در بازار با بازه قیمتی 2 میلیارد و 750 میلیون تا 3 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد افت قیمت را تجربه کرد. اما «النترا» مدل 2018 هم در هفته سپری شده با کارکرد 60 هزار تا با دامنه نوسانی 2 میلیارد و 100 میلیون تا 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و دامنه نوسانی گسترده‌ای را تجربه کرد.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» هم با کارکرد 53 هزار تا نیز در این هفته با قیمت 3 میلیارد و 100 میلیون تا 3 میلیارد و 200 میلیون تومان در بازار قیمت خورد و نوسان اندک قیمتی داشت.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته 4 میلیارد و 600 میلیون تومان معامله شد.

2 شهریور

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید