قیمت خودروهای داخلی در بازار؛

بازار خودرو چرخید/ تارا اتومات کاهشی شد + جدول قیمت

کدخبر: ۶۱۲۹۷۹
اقتصادنیوز: اعلام خبر آغاز فروش خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه خودرو، کاهش قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار را به همراه داشت.
بازار خودرو چرخید/ تارا اتومات کاهشی شد + جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ طی روزهای اخیر بازار خودرو نوسان عجیب قیمتی را تجربه کرد و با این شرایط یک روز شاهد رشد قیمت در بازار بودیم و روز دیگر روند قیمت در بازار تغییر می کرد، سردرگمی که موجب شد تا خریداران هم تنها به نظاره بازار بسنده کننده و تمایلی برای ورود به بازار از خود نشان ندهد، روندی که امروز هم شاهد آن بودیم و پرطرفدارهای ایران خودرو که روز گذشته رشد قیمت تجربه کرده بودند امروز شکل کاهشی به خود گرفتند.

فعالان بازار خودرو معتقدند باز شدند سامانه فروش خودروهای داخلی که استارت آن امروز زده شد تغییر روند قیمت‌گذاری در بازار را به همراه داشت، هرچند تاکنون خودروسازان بخش خصوصی وارد سامانه شدند، اما ایران خودرو و ساپیا نیز اعلام کرده‌اند که از هفته آینده محصولات مازاد و خودروهای جدید در سامانه یکپارچه خودرو عرضه خواهند کرد، خبری که تنها اعلام آن توانست بازار را کاهشی کند.

با این شرایط و براساس ارزیابی بازار امروز پرطرفدارهای ایران خودرو در روز آرام دلار کاهشی یک تا 5 میلیون را تجربه کردند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8» ، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است امروز «هایماS8»، «پژو 206 دنده‌ای» و «پژو207 دنده‌ای» خودروهایی بودند که رشد قیمت در بازار را تجربه کردند. براساس ارزیابی بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» افت 4 میلیونی داشت و قیمت آن به 480 میلیون تومان رسید. اما «هایما S8 پلاس» که روز گذشته رشد 20 میلیونی را تجربه کرده بود، امروز کمی عقب گشت داشت و در بازار با کاهش 5 میلیونی یک میلیارد و 650 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تارا اتوماتV2» که روز گذشته در بازار کاهش 5 میلیونی داشت و امروز در بازار 760 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان می دهد امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» کاهش یک میلیون تومانی داشت و 738 میلیونی شد، اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم با کاهش یک میلیونی امروز 802 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار افتی یک میلیونی داشت و 607 میلیون تومان قیمت خورد.

اقتصاااااد 8

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید