قیمت خودروهای داخلی در بازار

تب قیمت خودرو در بازار فروکش کرد + جدول

کدخبر: ۶۲۱۱۳۳
اقتصادنیوز: تب رشد قیمت خودرو در بازار امروز کمی فروکش کرد و با این شرایط خودروهای داخلی با افزایشی نرم در بازار قیمت‌‌گذاری شدند و این رشد بیش از همه به خودروهای مونتاژی رسید.
تب قیمت خودرو در بازار فروکش کرد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ بررسی بازار نشان می‌دهد در کنار افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی برخی دیگر امروز با افت و بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند.

فعالان بازار خودرو معتقدند یکی از دلایل نوسان قیمتی که در بازار امروز شاهد آن بودیم به دستورالعمل جدید بازار خودرو باز می گردد، دستورالعملی که براساس آن مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود در نظر گرفته شده است، هرچند این دستورالعمل امروز ابلاغ شده اما توانسته بازار را از حالت هیجانی خالی کند.

از سوی دیگر امروز دلار هم شکل افزایشی داشت و فعالان بازار خودرو معتقدند این افزایش بر نوسان بازار خودرو اثرگذار بوده است. براساس ارزیابی بازار امروز بیشترین رشد قیمت به «هایماS8» با افزایش 10 میلیونی و «تارا اتوماتV2» با افزایش 7 میلیونی رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

 در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز «پژو 206 دنده‌ای» در بازار 510 میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8 پلاس» که روز گذشته با کاهش در بازار قیمت‌گذاری شده بود امروز رشد 10 میلیونی را تجربه کرد و یک میلیارد و 780 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. ارزیابی‌ها همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV2» هم امروز رشد 7 میلیونی داشت و در بازار 840 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» 837 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 2 میلیونی را تجربه کرد، اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر در بازار 915 میلیون تومانی شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار بدون تغییر 685 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اقتصاددددد19

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و  «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، امروز «شاهینG» در بازار 635 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. در میان خانواده کوییک هم امروز «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 376 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و «کوییک دنده‌ایS» هم 375 میلیون تومانی شد.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می‌دهد «تیبا صندوق‌دار» امروز 357 میلیون تومان قیمت خورد و «تیبا 2 معمولی» هم بدون تغییر 365 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز امروز 391 میلیون تومان قیمت‌ خورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید