اخبار منتشر شده نشان می‌دهند

خودرویی که کرونا گرفت!

کدخبر: ۶۲۹۹۴۰
اقتصادنیوز: دوران کرونا علاوه بر اینکه بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار دارد سبب شد تا خطوط تولید برندهای جهانی خودروساز نیز با محدودیت روبرو شوند و برخی از پروژه های خودرویی متوقف شوند.
خودرویی که کرونا گرفت!

به گزارش اقتصادنیوز، بی ام و یک خودروی اسپرت خود را که برنامه ریزی کرده بود در بازه زمانی 2019 تا 2021 تولید کند به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف کرد.

پروژه این خودروی اسپرت خودروساز آلمانی به دلیل همه گیری ویروس کرونا بایگانی شد. مدیران بی ام و دلیل این مساله را صرفه جویی در دوران کرونا اعلام کردند.

با توجه به اینکه این خودرو در مراحل اولیه طراحی قرار داشت و تنها چند عکس از این خودرو وجود است، مشخص نیست این خودور قرار بوده با چه امکانات و مشخصات فنی روانه بازار خودرو شود.

اما آنچه مشخص است قرار بود خودروساز آلمانی این محصول اسپرت خود را در زیر مجموعه خود که به تولید خودروهای ارتقا یافته این برند مشهور خودروسازی مشغول است، یعنی کارخانه M تولید کند.  

Capture 000024

به نظر می رسد در زمان اوج کرونا مدیران بی ام و تصمیم گرفتند تولید این خودرو را به دلیل شرایط خاص مالی شروع نکرده، متوقف کنند. 

 اما چندی بعد از توقف تولید پروژه خودروی اسپرت بی ام و، این خودروساز پروژه خودروی XM خود که یک شاسی بلند هیبریدی – الکتریکی است را توسط زیر مجموعه خود یعنی کارخانه M تولید و روانه بازار خودرو کرد.

دوران کرونا شرکت های خودروساز تحت فشار قرار گرفتند. این مساله هم فروش خودروسازان را با چالش همراه کرد و هم خطوط تولید این شرکت ها را به نوعی خلوت کرد.

شرکت های خودروساز به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا مجبور شدند تا تعداد نیروی کار را در خطوط تولید به شدت کاهش دهند.

کاهش نیروی کار علاوه بر کاهش تولید سبب شد تا شرکت های خودروساز از آغاز پروژه های جدید سرباز زدند و به دلیل نامعلوم بودن وضعیت شیوع بیماری کووید-19   ترجیح دهند منابع مالی خود را به گونه ای مدیریت کنند تا بتوانند از دوران کرونا را به سلامت عبور کنند.

Capture 000023

به نظر می رسد اگر ویروس کرونا همه گیر نمی شد، امروز بازار خودرو شاهد یک محصول اسپرت محبوب دیگر از این خودروساز آلمانی بود.

البته این خودروی اسپرت آلمانی تنها خودرویی نبود که در دوران کرونا تولید نشد و برآورد می شود سایر برندهای جهانی خودروساز نیز همانند بی ام و، پروژه هایی داشتند که در مراحل پیش از تولید انبوه آنها را متوقف کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید