قیمت خودروهای داخلی در بازار

دلار، ترمز کشید؛ خودرو ارزان شد+ جدول قیمت

کدخبر: ۶۳۳۷۵۱
اقتصادنیوز: خودروهای داخلی امروز (دوشنبه 20 اسفند 1402)، روندی آرام و با نوسانات جزئی را تجربه کردند و اکثر پرطرفدار داخلی با کمترین تغییر قیمت یا افت در بازار قیمت‌گذاری شدند.
دلار، ترمز کشید؛ خودرو ارزان شد+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی‌ بازار نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای داخلی امروز «دنا پلاس توربو اتوماتAT » رشدی 10 میلیونی داشت و ترمز تغییر قیمت سایر خودروها کشیده شد.

به گفته فعالان بازار خودرو کاهش قیمت دلار که تغییر کانال آن در بازار امروز را به همراه داشت عمده دلیل آرام شدن قیمت پرطرفدارهای داخلی در بازار امروز محسوب می‌شود.

نوسان قیمتی در بازار یکی دیگر از دلایلی است که فعالان بازار خودرو افت قیمت خودروهای داخی را به آن نسبت می‌دهد و معتقدند افت و خیز قیمت پرطرفدارهای داخلی در کنار نوسان نرخ دلار سردرگمی خریداران را به همراه داشته و این امر بر بازار خودرو اثرگذاشته است. از سوی دیگر ورود خودروهای مدل 1403 به بازار را هم نباید نادیده گرفت؛ در حال حاضر این خودروها هم سر از بازار در آورده و با اختلاف قابل توجه نسبت به مدل 1402 در بازار قیمت‌گذاری شده‌اند.

بررسی بازار نشان می‌دهد امروز «دنا پلاس توربو اتوماتAT » تنها خودرویی است که در بازار رشد 10 میلیون داشت و سایر پرطرفدارهای داخلی با افت و ثبات در بازار قیمت‌‌گذاری شدند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار و نسبت آخرین روز هفته گذشته «پژو 206 دنده‌ای» 590 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8» بدون تغییر 2 میلیارد و 60 میلیون در بازار قیمت خورد. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV2» هم افتی7 میلیونی داشت و 933 میلیون قیمت‌گذاری شد.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «دنا پلاس 6 دنده توربو» 904 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، اما «دنا پلاس توربو اتومات» با رشد 10 میلیونی در بازار 990 میلیون تومانی شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 749 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد تغییر قیمت نداشت.

سااااایپا 20

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی قیمت‌ها، «شاهینG» در بازار 725 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افت 6 میلیون تومانی داشت. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد خانواده کوییک امروز بدون تغییر قیمت‌گذاری شدند و با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 428 میلیون تومان قیمت خورد و «کوییک دنده‌ایS» هم 418 میلیون تومانی شد. اما در میان خانواده تیبا امروز شاهد افت 2 میلیون تومانی بودیم با این شرایط «تیبا صندوق‌دار» امروز 393 میلیون تومان قیمت خورد و  «تیبا هاچ بک EX» هم 403 میلیون تومانی باقی ماند. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم با کاهش یک میلیونی 419 میلیون تومان قیمت خورد.

سایپا 20

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید