گزارش روزنامه خراسان درباره اسکورت‌سرویس ایرانی؛ از شکل‌گیری تا انهدام|

بزرگ‌ترین قاچاقچی دختران ایرانی دستگیر شد +جزئیات

کدخبر: ۳۳۸۲۹۷
اقتصادنیوز؛ روزنامه خراسان درمطلبی با عنوان «شکار شکارچی دختران» آورده است: نوشته های این گزارش فیلم سینمایی نیست که به راحتی از آن عبور کنیم بلکه کاملا واقعی است و این واقعیت از همین ابتدا مثل زنگ یک سیلی محکم در گوش مان می پیچید.
بزرگ‌ترین قاچاقچی دختران ایرانی دستگیر شد +جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز؛ در ادامه گزارش روزنامه خراسان آمده است: 

 شنیدن دستگیری بزرگ ترین قاچاقچی دختران ایرانی خودش غم زیادی را به دل هر ایرانی می گذارد این خبر یعنی برخی از دختران سرزمین مان به عنوان برده جنسی و کالا به کشورهای دیگر قاچاق شده اند.

زمان قطعی حذف قرعه‌کشی خودرو اعلام شد

پلیس امنیت | پلیس پاوا , دادسرای ارشاد , قوه قضائیه ,

گزارش امروزمان حال و هوای فیلم لاتاری محمد حسین مهدویان را دارد و شاید با خواندنش آرزو کنید که جای حاج موسی در این فیلم باشید و بتوانید انتقام همه قربانیان این باندهای مخوف و کثیف را بگیرید. در نوشته امروزمان دختر قصه لاتاری جلوی چشمانتان خواهد بود که به دلیل ورشکستگی پدر و زندانی بودن برادر احساس می کند باید کاری انجام دهد. او با دیدن در باغ سبز به دبی می رود ولی ناخواسته به دام می افتد و بعد از آن تصمیم دیگری می گیرد و برای رهایی از این باند خودکشی می کند.

حالا خبرآمده که بزرگ ترین باند قاچاق دختران ایرانی به خارج از کشور توسط پلیس امنیت عمومی ناجا منهدم شده است .این گروه تبهکار به سرکردگی فردی با نام مستعار “الکس”، به مدت چند سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند.

فعالیت‌های مجرمانه و ضد ملی این گروه تبهکار در تمام مدت سه سال تحت رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار داشت و این نهاد پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و هماهنگی‌های لازم با پلیس اینترپل، الکس، سرکرده این باند جنایتکار را در مالزی دستگیر و به کشور منتقل کرد.

همچنین در اکوایران ببینید : نفت جیب مردان سعودی را پر کرد

علاوه بر دستگیری نفر اول باند قاچاق دختران ایرانی، تمام افراد این باند در داخل و خارج کشور نیز طی یک عملیات اطلاعاتی توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.امروز می خواهیم از جزئیات فعالیت و نحوه عضوگیری این باند مخوف پرده برداریم. هرچند این گزارش تلخ است اما برای آشنایی از دام هایی که این باندهای کثیف برای به دام انداختن قربانیان استفاده می کنند آن را حتما بخوانید.

الکس؛ سرکرده بزرگ ترین باند قاچاق دختران

اطلاعات زیادی از سال تولد شهروز سخنوری که ملقب به الکس است موجود نیست اما از قیافه ظاهری اش بر می آید که حدود ۴۰ تا ۴۵ سال سن داشته باشد. الکس به واسطه این که مادرش تبعه آمریکاست سال هایی را در آمریکا زندگی کرده اما برای رسیدن به خواسته های زیادی که داشته شروع به فعالیت های غیر قانونی می کند که به همین دلیل از این کشور اخراج می شود و به دبی می رود. او در سال ۱۳۹۰ در دبی به دلیل ارتکاب جرایمی مانند تجاوز به زنان و دختران به زندان می افتد و بعد از شش ماه آزاد و از امارا ت نیز برای همیشه اخراج می شود. الکس بعد از اخراج از دبی به ایران می آید و با زنی به نام مانلی آشنا می شود. مانلی که پیش از این دستگیر شده بود و دست راست الکس، در باره علت دیپورت شهروز سخنوری از دبی گفته است : «الکس به همراه چند تن دیگر در دبی اقدام به گروگان گیری اعضای یک خانواده کردند. آن‌ها جلوی چشم پدر خانواده به مادر خانواده و دختر آن‌ها تجاوز و سپس پدر را اتو کردند. الکس به خاطر این کار ۶ ماه زندانی و بعد هم دیپورت شد.»الکس بعد از بازگشت به ایران با کمک مانلی و مادرش شبکه مخوف و باند اسکورت سرویس دختران ایرانی را پایه گذاری می کند.

اسکورت سرویس چیست؟

اسکورت سرویس همان روسپی گری سازمان یافته است که به عنوان دومین تجارت سیاه دنیا بعد از فروش مواد مخدر شناخته می شود و در بیشتر کشورهای جهان غیر قانونی است. در سال ۲۰۰۵ در بررسی های کشور نیوزیلند تخمین زده شده که حدود ۲۰ درصد روسپی ها برای آژانس‌های اسکورت کار می‌کنند. بنا به گزارش های منتشر شده بیش از ۴۰ میلیون کارگر جنسی در صنعت اسکورت سرویس زیر نظر مافیای قدرت، پول و پورن فعالیت می کنند. ادعا شده مجموع درآمد سالانه روسپی گری سازمان یافته در جهان نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار است. در این صنعت همه بردگان جنسی به محصول تبدیل می شوند.

چگونگی شکل گیری اسکورت سرویس ایرانی

الکس به کمک مانلی و مادرش در سال ۱۳۹۱ برای شکل گیری شبکه مخوفش اقداماتش را شروع کرد. الکس به دلیل آن چه پیش از این گفتیم از دبی ریپورت شده و دیگر نمی توانسته به آن جا سفر کند. اولین محصول باند الکس خود مانلی است که به همراه مادر الکس به دبی می رود و شروع به تن فروشی می کند و دوباره به ایران بر می گردد این اتفاق برای این رخ می دهد که مانلی با نحوه کار سیستم آشنا شود و بعد از این مانلی در تیرماه با دو دختر دیگر به دبی می رود و این اتفاق تا شهریور با تعداد نفرات بیشتر و سفر به دبی ادامه پیدا می کند. بعد از شهریور ۹۱ الکس به مالزی می رود تا بتواند شبکه قاچاق دخترانش را گسترده کند. او در آن جا فردی را استخدام می کند تا سایت هایی را راه اندازی کند برای جذب مشتری برای دخترانی که با وعده و وعید های فراوان آن ها را وارد باند خودش کرده و به صورت محصولی برای فروش به آن ها نگاه می کند.

بعد از راه اندازی سایت ها به سرعت تعداد مشتریان افزایش پیدا می کند و به همین دلیل الکس هم به فکر جذب بیشتر دختران ایرانی می افتد.

و اینژکتورها یا تزریق کننده ها را که کارشان شکار دختران ایرانی از داخل اینستاگرم است فعال می کند. تزریق کننده ها، شکارچیان دختران برای عرضه در شبکه مخوف شان هستند و سیستم برای بقا نیاز زیادی به این شکارچیان دارد تا بتواند دختران بیشتری به سیستم تزریق کند.

بعد از شکار دختران توسط تزریق کننده ها و با وعده و وعید های زیاد آن ها به دبی پرواز می کنند و به مدیری که در آن جا وجود دارد تحویل داده می شوند. از دخترها به محض ورود به دبی در هتل عکس های نیمه برهنه و برهنه گرفته می شود تا برایشان مشتری جذب شود.تزریق کننده ها به ازای هر دختری که به سیستم اضافه کنند در سال ۹۴ بین ۲ تا ۵ میلیون تومان دریافت می کردند.شاید باورتان نشود ولی به گفته همدستان الکس درآمد او از هر کدام از دخترانی که به عنوان برده جنسی به دبی قاچاق می شد چیزی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰میلیون تومان در ماه بوده است.

چگونگی دستگیری و انهدام این باند

در سال ۹۲ گزارش‌های مردمی مبنی بر خروج دختران ایرانی به مقصد دبی در سایت گرداب که متعلق به سازمان اطلاعات سپاه بود ثبت‌شد که حاکی از فعالیت‌های غیراخلاقی بر بستر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بود. این گزارش ها باعث شد تحقیقات گسترده ای توسط تیم سایبری تشکیل شود و پروژه عنکبوت ۲ کلید خورد که در وهله اول منجر به دستگیری اعضای باند در داخل کشور در سال ۹۶ شد و خوشبختانه دیروز هم سرکرده این باند که به دلیل فعالیت های غیرقانونی از جمله اسکورت سرویس دستگیر شده بود به کشور مسترد شد.

نحوه جذب دختران

اگر چه بارها در فیلم های مختلفی که درباره قاچاق دختران تهیه شده از چگونگی جذب آن ها به باندهای فحشا صحبت هایی شده اما با نگاهی به باندی که الکس و مانلی تشکیل داده بودند می توان دید که این باند بیشتر قربانیان را از اینستاگرام پیدا می کردند و با وعده های پول دار شدن و … آن ها را به دبی می فرستادند. دخترانی هم که اغفال شده و سودای سوار شدن بر خودروهای گران قیمت را دارند با پنهان‌کاری از خانواده‌های خود در پوشش آرایشگری، منشی شرکت، مترجم ، حضور در کنسرت فلان خواننده و … به دبی سفر می‌کنند. متاسفانه اکثر خانواده ها به این مسائل ناآگاه یا بی توجه هستند و این بی توجهی و ناآگاهی خانواده ها فرصتی به دست این شبکه های فساد می دهد تا بتوانند دختران این مرز و بوم را که ناموس من و شمایند جذب کنند و به کشورهای دیگر در قبال مشتی پول بفروشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید