کرونا در این استان دوباره افزایشی شد

کدخبر: ۳۹۲۰۰۹
اقتصادنیوز :معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد مبتلایان به این بیماری رو به افزایش است.
کرونا در این استان دوباره افزایشی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس در استودیو سلامت دانشگاه، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۰۸ هزار و ۹۵۲ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۰ هزار و ۵۸۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۳ هزار و ۲۸۰ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۹۶۷ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۲ هزار و ۵۵۴ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی همچنین از بهبودی ۱۶۵ هزار و ۳۸۰ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او ادامه داد: هم اکنون ۵۷۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی دیروز تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۱۸۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موارد افزایشی ابتلا، مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بستری در بیمارستان‌ها را یک هشدار جدی دانست که می‌تواند تهدیدی برای سلامت یکایک ما و عزیزانمان باشد.

او برخی سهل انگاری‌ها نسبت به رعایت اصول بهداشتی را در این روند افزایشی موثر دانست و از عموم مردم استان خواست تا همچنان نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند بوده تا بتوان طی ماه‌های آینده با اجرای واکسیناسیون سراسری در همه گروه‌های جامعه، این بیماری را شکست داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین ادامه داد: از سفر در تعطیلات پیش رو، رفتن به میهمانی و دورهمی‌های خانوادگی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا پرهیز شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید