این علائم یعنی کبدمان خوب کار نمی کند

کدخبر: ۳۹۲۰۲۸
اقتصادنیوز : کبد، اندام بزرگ و گوشتی است که در سمت راست شکم قرار گرفته است. حدود 3 پوند وزن دارد و به رنگ قرمز متمایل به قهواه ای است و لاستیک مانند است. معمولاً شما نمی توانید کبد را احساس کنید چون توسط قفسه سینه محافظت می شود.
این علائم یعنی کبدمان خوب کار نمی کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،کبد دو بخش بزرگ دارد که قسمت راست و قسمت چپ است و کیسه صفرا به همراه قسمت هایی از پانکراس و روده ها، زیر کبد قرار می گیرد. کبد و این اندام ها برای هضم، جذب و پردازش غذا باهم کار می کنند.

وظیفه اصلی کبد فیلتر کردن خون بخش گوارشی قبل از عبور از آن به بقیه بدن است ؛ کبد همچنین مواد شیمیایی و داروهای متابولیزه شده Translate را نیز سم زدایی می کند.همان طور که این کار را انجام می دهد کبد صفرا و زردآب را به روده ها می فرستد.

همچنین، پروتئین ها را برای لخته شدن خون و دیگر وظایف مهم می سازد.کبد، عضوی به اندازه یک توپ فوتبال است که درست زیر قفسه سینه در سمت راست شکم قرار گرفته است. کبد برای هضم غذا و رهایی از بدن مواد سمی ضروری است.

بیماری کبدی ممکن است به ارث برده شود و یا از عوامل مختلفی گرفته شود مانند ویروس ها و مصرف الکل ؛ چاقی هم چنین با آسیب کبد همراه است.در طول زمان، آسیب به کبد ناشی از زخم (سیروز) می تواند منجر به نقص کبد،شود و شرایطی است که تهدید کننده زندگی می باشد.

نشانه ها و علائم بیماری کبد شامل موارد زیر هستند:

پوست و چشم هایی که مایل به زرد هستند (یرقان)

درد و تورم

ورم پا و مچ پا

خارش پوست

رنگ تیره ادرار

مدفوع کم رنگ یا خونی - مدفوع رنگی

خستگی مزمن

تهوع یا استفراغ

فقدان اشتها

فوری کبود شدن

 چه زمانی می توان به پزشک مراجعه کرد؟

اگر علایم و نشانه های مداومی دارید که شما را نگران می کند، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.اگر درد شکمی خیلی شدیدی دارید فوری به سراغ درمان فوری پزشکی بروید.

یرقان

درد شکمی و تورم

سردرگمی

خونریزی

خستگی

کاهش وزن

علائم این بیماری همچنین ممکن است به نوع بیماری کبد بستگی داشته باشد.

التهاب هپاتیت ممکن است با درد در ربع بالایی شکم، تهوع و استفراغ همراه باشد.این امر ممکن است در مردم با سنگ صفرا نیز دیده شود.

افرادی که یرقان دارند (پوستی با رنگ زرد - نارنجی دارند)، کبد شان نمی تواند بیلیروبین (محصول فروپاشی نرمال سلول های خونی قرمز قدیمی) را متابولیزه کند.

ممکن است فوری خونریزی زیاد و یا کبودی داشته باشید، چون کبدتان قادر به تولید فاکتورهای لخته کننده خون در مقادیر کافی نیست.

خستگی، ضعف، کاهش وزن، و تنگی تنفس به دلیل هدر رفتن ماهیچه؛ به دلیل ناتوانی کبد برای تولید پروتئین.

در مرحله آخر بیماری کبدی، آسیت (تجمع مایع در حفره شکمی) و ورم پا ممکن است به دلیل تولید ناکافی آلبومین کبد رخ دهد.

همچنین ممکن است مشکل در متابولیزه آمونیاک وجود داشته باشد که باعث می شود سطح آن در خون افزایش یابد و منجر به سردرگمی به خاطر آسیب مغزی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید