ترکیه دو سال دیگر به ماه می‌رسد؟/ بلندپروازی اردوغان برای فضایی شدن در ۱۰ سال

کدخبر: ۳۹۲۰۸۱
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از برنامه بلندپروازانه خود برای تبدیل شدن ترکیه به یک قدرت فضایی در ۱۰ سال آینده و رقابت با قدرت‌های منطقه‌ای رونمایی کرد.
ترکیه دو سال دیگر به ماه می‌رسد؟/ بلندپروازی اردوغان برای فضایی شدن در ۱۰ سال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، همزمان با ورود فضاپیمای امید امارات به مدار مریخ اردوغان عصر سه‌شنبه در یک برنامه پخش زنده تلویزیونی از تلاش برای فتح ماه در سال ۲۰۲۳ خبر داد؛ ۱۰۰ سالگی پایه‌گذاری جمهوری ترکیه. از دیگر اهداف برنامه ۱۰ ساله فضایی رئیس جمهوری ترکیه می‌توان به اعزام فضانورد، ساختن یک ایستگاه فضایی و توسعه ماهواره‌های پیشرفته و دست یافتن به فناوری‌های روز هواشناسی اشاره کرد.

اردوغان در تشریح برنامه فضایی ترکیه گفت: «من امیدوارم این نقشه راه ما را به صدر جدول لیگ رقابت فضایی جهان برساند و موفقیت‌آمیز باشد. پاهای ما روی زمین خواهد بود و چشم‌های ما رو به فضا. ریشه‌های ما در زمین خواهد رویید و شاخه‌هایمان به آسمان می‌رود.»

آژانس فضایی ترکیه سال ۲۰۱۸ بنیان نهاده شد و اردوغان می‌خواست همزمان با تلاش‌های خود برای تبدیل کردن کشورش به یک قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، برنامه‌های فضایی شدن را هم پیش ببرد اما بحران‌های سیاسی و اقتصادی این برنامه جاه‌طلبانه او را زمین‌گیر کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید