آغاز تحقیقات جنایی دادستان‌های جورجیا علیه ترامپ

کدخبر: ۳۹۲۱۰۶
دادستان‌های ایالت جورجیا تحقیقات جنایی درباره تلاش رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری را شروع کردند.
آغاز تحقیقات جنایی دادستان‌های جورجیا علیه ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بعد از دستور وزارت امور خارجه ایالت جورجیا برای انجام تحقیقاتی درباره تلاش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای لغو نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر، دادستان‌های این ایالت بامداد پنجشنبه این تحقیقات را کلید زدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دادستان‌های شهرستان فولتون - بزرگترین بخش جورجیا از نظر تقسیمات سیاسی - از مسئولان دولتی این ایالت خواستند تا اسناد مرتبط با تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات را حفظ و به آنها ارائه کنند.

«فانی ویلیس» دادستان فولتون در نامه‌ای که به مسئولان ایالت جورجیا از جمله «برَد رافنزپرگر» وزیر خارجه و «برایان کِمپ» فرماندار این ایالت نوشت، ضمن اعلام خبر آغاز تحقیقات جنایی علیه رئیس‌جمهرو پیشین آمریکا، آنها را ملزم به ارائه اطلاعات درباره تماس دوم ژانویه ترامپ با رافنزپرگر کرد.

بر اساس این گزارش، ویلیس در این نامه نوشت: «تحقیقات شامل نقض احتمالی قوانین جورجیا مبنی بر ممنوعیت تقاضای تقلب انتخاباتی، بیان اظهارات نادرست درباره ایالت و نهادهای دولتی محلی، توطئه‌چینی، اخاذی، نقض سوگند و هرگونه در دخالت در خشونت یا تهدید مرتبط با مدیریت انتخابات می‌شود».

به نوشته رویترز، دو منبع مطلع می‌گویند که دادستان‌های دفتر ویلیس هم‌اکنون بررسی صوت ضبط‌شده تماس دوم ژانویه ترامپ و قوانین مرتبط جهت تعیین شدت اتهامات علیه او را بررسی کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید