ویتامین C این میوه ها از پرتقال بیشتر است

کدخبر: ۳۹۲۱۲۴
اقتصادنیوز : از زمان شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا، حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم ترین اولویت ها بوده است. در حالی که تغذیه سالم و ورزش بهترین و پایدارترین راه برای حفظ تناسب اندام و سلامت است مکمل هایی مانند ویتامین C نیز می توانند نقشی حیاتی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشند. اگرچه مکمل های زیادی در بازار موجود است، اما همیشه بهتر است این ماده مغذی را از غذاهای روزانه خود دریافت کنید. هنگام صحبت از ویتامین C، نخستین ماده غذایی که به ذهن ما خطور می کند پرتقال است.
ویتامین C این میوه ها از پرتقال بیشتر است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، بدون شک پرتقال به وفور از ویتامین C غنی است، اما بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود دارند که بیش از یک عدد پرتقال دارای ویتامین C هستند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا فهرستی از 7 ماده غذایی که ویتامین C بیشتری نسبت به یک عدد پرتقال دارند، آورده شده است.

ویتامین C در پاپایا

مطالعات نشان می دهد خوردن پاپایا می تواند باعث بهبود هضم، روشن شدن پوست، پاکسازی سینوس و تقویت استخوان ها شود، همچنین یک فنجان پاپایا دارای 88.3 میلی گرم ویتامین C است.

ویتامین C در توت فرنگی

یک فنجان حاوی توت فرنگی حدود 87.4 میلی گرم ویتامین C دارد. فقط این نیست بلکه توت فرنگی دوز مناسبی از فولات و سایر ترکیبات مغذی برای سلامتی قلب را برای شما فراهم می کند.

ویتامین C در گل کلم

چه گریل شده و چه بخارپز با خوردن یک گل کلم کوچک 127.7 میلی گرم ویتامین C به همراه 5 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین را برای بدن شما تامین می کند.

ویتامین C در آناناس

آناناس دارای بروملین است، آنزیمی گوارشی که به تجزیه غذا کمک می کند و نفخ شکم را کاهش می دهد. بروملین به عنوان یک ماده ضد التهابی طبیعی عمل می کند که باعث می شود بعد از یک تمرین سخت سریع تر بهبود یابید. به علاوه، یک وعده آناناس حاوی 9/78 میلی گرم ویتامین C است.

ویتامین C در کلم بروکلی

کلم بروکلی خاصیت پیشگیری از سرطان دارد، همچنین یک وعده از این سبزی چلیپایی دارای 132 میلی گرم ویتامین C و فیبر است.

ویتامین C در انبه

انبه سرشار از ویتامین A است، همچنین یک انبه متوسط ​​دارای حدود 122.3 میلی گرم ویتامین C است

ویتامین C در فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای کم کالری و غنی از مواد مغذی مختلف است. فلفل دلمه ای به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند، بنابراین غذای نهایتا شاد کننده ای را مصرف می کنید، همچنین 100 گرم فلفل دلمه ای قرمز حاوی حدود 127.7 میلی گرم ویتامین C است.

ویتامین C در جوانه بروکسل

بروکسل کمی خواص ضد سرطانی دارد و غنی از عناصر غذایی گیاهی و فیبر است. یک وعده از بروکسل حدود 74.8 میلی گرم ویتامین C را برای بدن تامین می کند. اگر طعم تلخ آن را دوست ندارید می توانید کمی آن را تفت دهید تا طعم بهتری داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید