حمله جنگنده‌های روسیه به مناطق آلوده به تروریست‌های داعش در صحرای سوریه

کدخبر: ۳۹۲۲۸۷
جنگنده‌های روسیه مواضع عناصر باقی‌مانده داعش در صحرای شرقی سوریه هدف قرار دادند.
حمله جنگنده‌های روسیه به مناطق آلوده به تروریست‌های داعش در صحرای سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌‌‌ها و منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه گزارش دادند که جنگنده‌های روسیه عملیاتی را علیه عناصر باقی‌مانده گروه تروریستی داعش در مرکز سوریه آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری «استپ» سوریه پنج‌شنبه‌شب به نقل از منابع خود گزارش داد که جنگنده‌های روسیه در چند نوبت مواضع داعشی‌ها را در مناطق بیابانی استان «دیرالزور» واقع در شرق سوریه بمباران کرده است.

منابع مخالف دولت سوریه مدعی شدند که به دنبال قطع ارتباط گروهی از نیروهای ارتش سوریه در مناطق مذکور، جنگنده‌های سوری پروازهای گسترده‌ای داشته‌اند.

برخی گزارش‌های تأیید نشده حکایت از آن دارد که حداقل دو تن از نیروهای نظامی متحد سوریه در غرب استان دیرالزور در حمله عناصر تروریستی کشته‌ شده‌اند. این اتفاق در صحرای «التبنی» که گفته می‌شود همچنان آلوده به عناصر باقی مانده داعش است، رخ داده است.

اخیراً عناصر داعش از مناطق شرقی سوریه به ویژه منطقه التنف که در اشغال نیروهای آمریکا است، چند حمله علیه مواضع ارتش سوریه و نیروهای متحد ‌آن انجام داد که همین مسئله باعث شد ارتش سوریه عملیات پاکسازی مناطق بیابانی حدفاصل دیرالزور تا حمص را اجرا کند.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز که وابسته به مخالفان دولت این کشور است، از فعالیت هسته‌های خاموش داعش در حومه دیرالزور و حمله به شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا خبر داده که  یک نفر از این شبه‌نظامیان ترور شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید