به خوردن آب لیمو شیرین عادت نکنید

کدخبر: ۳۹۲۵۲۲
اقتصادنیوز : فواید نوشیدن آب لیموترش به صورت ناشتا شهرت فراوانی در میان مردم دنیا دارد. اما این نوشیدنی می‌تواند زمینه‌ساز اختلالات گوارشی و آسیب به مینای دندان‌ها شود. لیمو منبع غنی از ویتامینC و آنتی‌اکسیدان‌هاست که از نظر متخصصان تغذیه همواره توصیه به گنجاندن آن در رژیم غذایی وجود دارد.
به خوردن آب لیمو شیرین عادت نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز  ، بسیاری از افراد تمایل دارند که آب لیموترش را در حالت ناشتا میل کنند تا علاوه بر تامین ویتامینC مورد نیاز بدن، وزن کم کنند و دندان‌های سفیدی داشته ‌باشند. اما باید دانست که این نوشیدنی نباید عادت هر روزه افراد   شود.

آب لیمو و کاهش وزن 

 ویتامینC تاثیرهای متعددی در بدن دارد که از جمله آن می‌توان به بهبود جراحات، تقویت ایمنی بدن، کمک به جذب آهن و محافظت از جداره عروق اشاره کرد. علاوه بر این، لیموترش نیز همانند دیگر مرکبات حاوی آنتی‌اکسیدان‌های فراوان است که از بدن در برابر عملکرد رادیکال‌های آزاد و پیری سلولی محافظت می‌کند. تا به‌حال،

هیچ یک از تحقیقات علمی ثابت نمی‌کند که نوشیدن آب لیمو در حالت ناشتا تاثیر جدی در کاهش وزن دارد. برای اثبات این مسئله، محققان برزیلی مصرف این نوشیدنی را در رژیم غذایی موش‌های آزمایشگاهی که مقدار چربی زیادی می‌خورند، گنجاندند. نتایج نشان داد هیچ تغییری در کاهش وزن نداشت. البته تاثیر مقابله با رادیکال‌های آزاد تایید شد و در صورتی که وزن با تغذیه صحیح و تمرین جسمانی کافی به حالت ایده‌آل برسد، سطح چربی و قند خون کاهش پیدا می کند.

مبتلایان به مشکلات گوارشی مراقب باشند!

لیموترش برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های معده هستند، توصیه نمی‌شود. زیرا PH اسیدی لیمو احساس سوزش معده و مری را تشدید می‌کند. در صورت حساس ‌بودن سیستم گوارش نیز بهتر است در مصرف لیموترش احتیاط شود. به علاوه، نوشیدن آب لیموترش در مبتلایان به زخم معده و ریفلاکس گوارشی بیش از آنکه مفید باشد، مضر است. 

توجه به سلامت دندان‌ها

گرچه تصور می‌شود آب لیموترش می‌تواند باعث سفیدی دندان‌ها شود اما اسیدیته این نوشیدنی به مینای دندان آسیب می‌رساند و بروز پوسیدگی‌های دندان را تسهیل می‌کند. علاوه بر اینکه نباید در خوردن مواد غذایی ترش افراط کرد، بهتر است پس از مصرف، آدامس جویده شود تا افزایش ترشح بزاق دهان از مینای دندان محافظت کند. نوشیدن آب پس از این خوراکی‌ها نیز توصیه همیشگی خواهد بود. اما در صورتی که تمایل دارید از فواید لیموترش در رژیم روزانه تان بهره ببرید، فقط چند قطره آب لیموترش را با آب ولرم رقیق کرده و سپس میل کنید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید