حریری: از موضعم کوتاه نمی‌آیم

کدخبر: ۳۹۲۹۸۷
اقتصادنیوز : نخست‌وزیر مکلف لبنان در کنفرانس خبری به مناسبت شانزدهمین سالگرد ترور رفیق حریری گفت، همچنان مخالف یک "سوم معطل" در تشکیل دولت است.
حریری: از موضعم کوتاه نمی‌آیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در سخنرانی خود تصریح کرد: بعد از ۱۶ دور رایزنی و تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی با میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان به او پیشنهاد تشکیل دولتی با ترکیب ۱۸ وزیر متخصص غیرحزبی قادر به فعالیت مثل یک تیم کامل برای اجرای اصلاحات مورد نظر، بازسازی بیروت، توقف فروپاشی کشور و امید بخشی مجدد به لبنانی‌ها بدون دربرگرفتن یک سوم معطل - چارچوبی که به یک سوم تعداد وزیران دولت اجازه اعمال نظر در تصمیمات دولت را می‌دهد - مطرح کردم.

به گفته حریری، پاسخ عون به پیشنهاداتش برای وزارتخانه‌ها ترغیب‌کننده نبود.

بنا به ادعای حریری، کسانی هستند که منافع شخصی خود را در نابودی کشور و فرای منافع کشور می‌دانند.

حریری افزود، شور بین‌المللی برای توقف فروپاشی کشور و بازسازی بیروت وجود دارد که منتظر پیروزی دولتی از متخصصان غیرحزبی است. کسی که مانع تشکیل دولت می‌شود در واقع مانع اصلاحات شده و بازسازی را به تعویق می‌اندازد.

حریری متهم کردنش به نادیده گرفتن حقوق مسیحیان را رد کرد و گفت، حقوق مسیحیان مسلما مثل حقوق لبنانی‌هاست و حقوق آنها در توقف فروپاشی، بازسازی بیروت و توقف فاجعه‌ای است که کل مسیحیان و مسلمانان را از مهاجرت بازمی‌دارد همچنین حقوق آنها در زمینه اصلاحات با تغییر نقشه عملکرد و حقوق‌شان با بررسی کیفری عملکرد بانک مرکزی، تمام موسسات و ادارات و وزارتخانه‌ها محقق می‌شود. 

نخست وزیر مکلف لبنان اضافه کرد: به سفرهایم به کشورهای عرب در جهت کسب حمایت از لبنان و احیای روابط عربی برای ایجاد یک راه حل و تشکیل دولت ادامه می‌دهم زیرا جدای از اعراب و جامعه جهانی امکان خروج از بحران نیست.

حریری همچنین تاکید کرد، سلسله ترورها در لبنان باید متوقف شوند و متوقف خواهند شد در غیر این صورت مشکلی بزرگ برای کشور ایجاد خواهد شد.

نخست‌وزیر مکلف لبنان بر لزوم توقف ترورها که با هدف نابودی و تعطیلی کشور است، تاکید کرد.

او اشاره کرد، حکم سلیم عیاش تنها متهم پرونده ترور رفیق حریری هر چقدر هم طول بکشد، اجرایی خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید