کودکان متولد شده در این فصل باهوش ترند

کدخبر: ۳۹۳۰۴۶
تحقیقات دانشمندان نشان می ‌دهد که زنان به خاطر داشتن دو کروموزوم X احتمال بیشتری برای انتقال ژن هوش به فرزندانشان دارند، اما تازگی دریافته اند که فصل نیز در هوش کودکان تاثیر گذار است.
کودکان متولد شده در این فصل باهوش ترند

به گزارش اقتصادنیوز، تحقیقات دانشمندان نشان می ‌دهد که زنان به خاطر داشتن دو کروموزوم X احتمال بیشتری برای انتقال ژن هوش به فرزندانشان دارند. همچنین با استناد به تحقیقات قدیمی می توان گفت که بخشی از هوش کودکان اکتسابی است و پس از به دنیا آمدن کودک و قرار گرفتن در یک محیط مستعد رشد ذهنی، کودک به عنوان یک یادگیرنده قوی هوش محیطی را دریافت می کند. اما تازگی دربافته اند که فصل نیز در هوش کودکان تاثیر گذار است.

کودک باهوش
کودک باهوش

محققان دریافته اند، کودکانی که در فصل بهار و زمستان متولد شده‌اند، رشد حرکتی سریع‌تری نسبت به سایر کودکان در فصل‌های تابستان و پاییز دارند، برای همین هوش بالاتری دارند. کودکانی که متولد ماه‌های بهار و زمستان بودند، نمراتشان در دوران مدرسه بالاتر بود. همچنین متولدین بهار خوشبین‌تر از دیگران هستند.

فصل زمستان
فصل زمستان

همچنین افراد متولد پاییز عمر طولانی‌تری نسبت به بقیه خواهند داشت و در سنین پیری مریضی خاصی نخواهند داشت. دلیل این تفاوت‌ها را می‌توان دما، بارش باران و اشعه فرابنفش در هر فصل دانست.

باید در نظر داشت که برای باهوش بودن کودک، فرد به هر دو هوش ذاتی و اکتسابی خود نیاز دارد و میزان بررسی باهوشی افراد به عوامل متعددی نیاز دارد./ طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید