آمار بیماران کرونایی در این استان 3 رقمی شد

کدخبر: ۳۹۳۲۰۴
آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های مازندران پس از گذشت حدود ۲ ماه سه رقمی شده است.
آمار بیماران کرونایی در این استان 3 رقمی شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از ۲۸ آذر ماه سال گذشته با طی روند صعودی چهار رقمی شده بود و در برهه ای از زمان به حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر هم رسیده بود.

تازه ترین گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل که شامگاه دوشنبه منتشر شد نشان می دهد که آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه ها اکنون به ۹۶۴ نفر رسیده است. سهم دانشگاه علوم پزشکی مازندران که ۲۱ شهرستان از ۲۲ شهرستان استان را زیر پوشش دارد ۷۷۵ بیمار و دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز ۱۸۹ نفر است.

طبق این گزارش ۱۷۳ بیمار بستری هم به دلیل وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

مازندران تا سوم بهمن ماه جاری در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت و از آن زمان با کاهشی شدن روند بستری بیماران کووید ۱۹ که کارشناسان بهداشتی آن را فرود از نقطه پیک می نامند ، از این وضعیت خارج شد.

بررسی آماری نشان می دهد که با وجود کاهشی شدن روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های مازندران ، این استان همچنان بیش از یک سوم بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان های کشور را دارد.

علاوه بر این ، در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹  در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند ، آماری که معادل حدود ۱۸ درصد از کل بستری شدگان جدید کشور را تشکیل می دهد و حاکی از شکننده بودن وضعیت کرونایی استان است..

خطر موج‌ چهارم با چاشنی جهشی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران که سخنگویی ستاد مقابله با کرونا استان را بر عهده دارد ، می گوید : کاهشی شدن آمار بیماران به معنای ازبین رفتن خطر نیست و وضعیت استان به دلیل قرار گیری در زمره یکی از مسافر پذیرترین استان های کشور همچنان شکننده است.

دکتر سیدعباس موسوی افزود : با روند کاهشی  آمار بیماران کرونایی بخشی از تخت های بیمارستانی تخلیه و تا حدودی کادر درمانی به آرامش نسبی رسیدند و هرگونه عادی انگاری می تواند مشکل استان را دو چندان کند.

وی گفت : در شرایط فعلی کشور با خطر جهش  ویروس کرونا موسوم به انگلیسی مواجه است و این خطر می تواند برای تمام استان ها از جمله مازندران نیز وجود داشته باشد که تمام گروه های سنی را درگیر می کند.

وی اظهار داشت : اگرچه تاکنون نمونه مثبت ویروس جهش یافته موسوم به انگلیسی در مازندران مشاهده نشده است ، ولی باید رعایت پروتکل ها را برای ایمن سازی بیشتر افزایش داد.

ویروس کرونا نخستین بار ۲۹ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل ، به مازندران رسید و تاکنون این استان سه پیک شیوع این ویروس را پشت سر گذاشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید