جایزه بزرگ یک میلیون دلاری برای فائوچی به دلیل «دفاع از علم»!

کدخبر: ۳۹۳۳۳۵
"آنتونی فائوچی"، کارشناس ارشد بیماریهای عفونی در آمریکا جایزه یک میلیون دلاری "دن دیوید" را به خاطر "دفاع از علم" و طرفداری از واکسن‌هایی که اکنون در سراسر جهان برای مبارزه با پاندمی کرونا استفاده می‌شوند، برنده شد.
جایزه بزرگ یک میلیون دلاری برای فائوچی به دلیل «دفاع از علم»!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، موسسه "دن دیوید" مستقر در اراضی اشغالی روز دوشنبه آنتونی فائوچی، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور پزشکی را به عنوان برنده یکی از سه جایزه این موسسه معرفی کرد. این موسسه اعلام کرد که آنتونی فائوچی این جایزه را به خاطر یک عمر رهبری تحقیقات مربوط به اچ‌آی‌وی و کمک به بیماران مبتلا به ایدز و همچنین طرفداری‌اش از واکسن‌های کووید ۱۹ دریافت کرد.

این موسسه خصوصی در بیانیه خود به نام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که رویکرد علمی فائوچی در مقابل پاندمی کرونا را متزلزل کرده بود، اشاره‌ای نکرد. اما با گفتن اینکه "فائوچی شجاعانه از علم در مقابل مخالفت‌های ناآگاهانه در جریان بحران چالش‌برانگیز کووید ۱۹ دفاع می‌کند" به وی اعتبار داد.

کمیته جوایز موسسه "دن دیوید" ضمن تحسین فائوچی به خاطر "گفتن حقیقت در یک فضای به شدت سیاسی" گفت: همزمان با باز شدن گره پاندمی کووید ۱۹، فائوچی از مهارت‌های ارتباطی قابل توجه‌اش برای رسیدگی به مردمی که گرفتار ترس و نگرانی شده‌اند، استفاده کرد و بی‌وقفه تلاش کرد تا مردم در آمریکا و دیگر نقاط جهان را از اقدامات مربوط به بهداشت عمومی که برای مهار شیوع پاندمی کرونا ضروری هستند، آگاه کند.   

فائوچی ۸۰ ساله برای هفت رئیس جمهور آمریکا خدمت کرده و از سال ۱۹۸۴ میلادی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بوده است.

فائوچی در مصاحبه‌های اخیر اذعان کرده بود که کار کردن برای ترامپ بسیار دشوار بود؛ ترامپی که مرتبا شدت پاندمی کرونا را کم‌اهمیت جلوه می‌داد، لزوم استفاده از ماسک صورت را رد می‌کرد و اغلب درمان‌های علمی ثابت نشده را تبلیغ می‌کرد.

موسسه "دن دیوید" در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شد و هر ساله جوایز یک میلیون دلاری را در سه شاخه برای موفقیت‌های برجسته در زمان‌های گذشته، حال و آینده اعطا می‌کند.

این موسسه اعلام کرد: فائوچی این جایزه را برای دستاوردهایش در زمان حال در زمینه بهداشت عمومی دریافت کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید