سخنگوی ارتش میانمار: کودتا نکردیم!

کدخبر: ۳۹۳۳۶۶
سخنگوی ارتش میانمار ضمن انکار وقوع کودتا در این کشور گفته نیرو‌های مسلح میانمار چاره‌ای جز در دست گرفتن قدرت نداشتند.
سخنگوی ارتش میانمار: کودتا نکردیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «زاو مون تون»، سخنگوی ارتش میانمار روز سه‌شنبه در خصوص تحولات اخیر در این کشور اظهارنظر کرد و وقوع کودتا در میانمار را انکار کرد.

به نوشته خبر‌گزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی ارتش میانمار در جریان یک کنفرانس خبری ضمن انکار کردن وقوع کودتا در این کشور گفت نیرو‌های مسلح میانمار چاره‌ای جز در دست گرفتن قدرت نداشتند.

وی در ادامه افزود: «هدف ما برگزاری یک انتخابات و انتقال قدرت به حزب پیروز است.» 

اول فوریه (۱۳ بهمن) بود که ارتش میانمار با تاکید بر بروز تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را از قدرت کنار زد. به دنبال کودتای ارتش میانمار، طی  روزهای اخیر اعتراضات و خشونت‌هایی به وقوع پیوسته و همزمان کشورهای غربی به ویژه آمریکا بارها در حمایت از سوچی به ارتش میانمار هشدار داده‌اند.

طی هفت روز اخیر اعتراضات و خشونت‌هایی به وقوع پیوسته و همزمان کشورهای غربی به ویژه آمریکا بارها در حمایت از سوکی به ارتش میانمار هشدار داده‌اند.

ارتش میانمار با اعلام حکومت نظامی در این کشور اعلام کرد که قدرت برای مدت یک سال به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

در حالیکه اغلب شبکه‌های تلویزیونی میانمار به دنبال شایعاتی در خصوص وقوع یک کودتای نظامی همگی قطع شد، شبکه تلویزیونی «میاودی» ارتش این کشور ساعاتی پیش اعلام کرد که ارتش مطابق با قانون اساسی  اعلام وضعیت اضطراری می‌کند تا به موجب آن اختیارات گسترده‌ای را برای انجام اقداماتی داشته باشد.

پیش از آنکه ارتش میانمار اعلام کند که قدرت را برای مدت یک سال به دست گرفته است، «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و دیگر مقام‌های ارشد حزب اتحادیه ملی دموکراسی از جمله «وین مینت» رئیس‌جمهور میانمار و چند تن از وزرای ایالتی را بازداشت کرده بودند.

با این وجود، ارتش میانمار روز جمعه ۲۳ هزار و ۳۱۴ زندانیان این کشور را در بحبوحه تنش‌ها در این کشور بعد از کودتا آزاد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید