بچه ها در روزهایی کرونایی بیشتر کتک خوردند

کدخبر: ۳۹۳۴۳۲
اقتصادنیوز : معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: شیوع کرونا و تغییر شیوه زندگی و ماندن در خانه خشونت علیه کودکان را افزایش داد.
بچه ها در روزهایی کرونایی بیشتر کتک خوردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، محمود عباسی روز سه شنبه در آیین افتتاح چهاردهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک در سالن غدیر استانداری سمنان ابراز داشت: مساله بازماندگی از تحصیل و فضای مجازی افسارگسیخته از دیگر چالش‌های امروز کودکان جامعه به دلیل شیوع کرونا است.

وی ادامه داد: آموزش استفاده از فضای مجازی و ارتقای آگاهی خانواده‌ها نقشی مهم در کاهش آسیب‌ها به دلیل استفاده ناصحیح از فضای مجازی دارد و باید بیش از پیش این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: ۲۳ میلیون نفر از جمعیت کشور یعنی نزدیک به یک سوم  جمعیت را کودکان تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد باید حقوق کودکان جدی گرفته و به رسمیت شناخته شود و برای رفع چالش‌ها و تحقق خواسته‌های کودکان بیش از پیش تلاش شود.

عباسی تصریح کرد: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک توجه به حقوق کودک را در اولویت قرار داده است ودر شرایط کرونایی تحقق حقوق کودک و چشم‌اندازهای آن با  چالش هایی مواجه شد و اهداف بلند تحقق مدرسه فصلی در ارتباط با آموزش، ترویج و ارتقاء حقوق کودک است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف بلند افتتاح مدرسه زمستانه‌ حقوق کودک در استان‌ها جلب توجه مسئولان به موضوع مهم حقوق کودکان به ویژه در شرایط سخت کرونایی است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری  اضافه کرد: هم افزایی بین دستگاهی در ارتباط با اهمیت حقوق کودک باید بیش از پیش مورد توجه باشد و رصد مشکلات در این حوزه از اهداف مهم افتتاح مدرسه زمستانه‌ حقوق کودک است.

وی اظهار داشت: در مدرسه زمستانه حقوق کودک قرار است با زبان کودکان برای توجه به حقوق اولیه این قشر از جامعه قدم های مثبتی برداشته شود و متناسب با چالش هر استان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: سمنان استان پیشتاز کشور در زمینه توجه به حقوق کودک و شهروندی  است و عملکرد استان در این زمینه ستودنی است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری به منظور افتتاح کلینک حقوق کودک و افتتاح چهاردهمین مدرسه زمستانه حقوق کودک به استان سمنان سفر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید