تاکید جهانگیری بر تقویت امید به آینده

کدخبر: ۳۹۳۴۶۳
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد که باید دغدغه داشته باشیم که اعتماد و امید مردم به آینده به عنوان بزرگترین سرمایه هایی که هر کشوری برای آینده خودش و برای حرکت‌های رو به توسعه و پیشرفت نیاز دارد را همواره تقویت کنیم.
تاکید جهانگیری بر تقویت امید به آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری امروز در اولین آیین تجلیل از خیرین توسعه روستاها و مناطق عشایری کشور که در ساختمان کوتر ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: به برکت این ایام خجسته ماه رجب، خداوند تفضلی کند تا بتوانیم اهداف خیری که دوستان برای خدمت رسانی به ضعیف ترین اقشار جامعه دارند، محقق شود و حتماً رضایت مردم که رضایت خداوند را به دنبال خواهد داشت، فراهم شود.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم توسعه، توسعه انسانی است که به مسایل مختلفی که عمدتا مسائل اجتماعی هستند، توجه دارد. ما در هر کدام از زیرشاخه‌های توسعه انسانی اگر بتوانیم به پیشرفت بهتری دسترسی پیدا کنیم، تاثیر مثبتی در شاخص‌های توسعه کشور خواهد داشت.

جهانگیری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بر اساس برخی نظرسنجی ها ، بررسی‌ها و ارزیابی هایی که در کشور صورت گرفته ما در همبستگی اجتماعی، سرمایه اجتماعی و اعتماد و امید به آینده و همینطور در مشارکت عمومی دچار ضعف‌هایی شده ایم، گفت: بخشی از این مسائل تحت تاثیر القائات دشمن و برخی هم تحت تاثیر مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد. به هرحال یک واقعیت هایی است که پیش روی ما است. ما همواره باید دغدغه داشته باشیم که اعتماد و امید مردم به آینده به عنوان بزرگترین سرمایه هایی که هر کشوری برای آینده خودش و برای حرکت‌های رو به توسعه و پیشرفت نیاز دارد را همواره تقویت کنیم تا امید و اعتماد و افق گشایی خوبی نسبت به آینده برخوردار باشیم.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: البته این بر عهده نخبگان کشور هست که در بخش‌های مختلف کشور بیش از بقیه می‌توانند تأثیر بگذارند. نخبگان باید این تأثیرگذاری را داشته باشند که جامعه نسبت به آینده افق روشنی داشته باشد. حتماً تلاش دشمنان بر این است که آینده را تیره و تار نشان داده شود، بنابراین رسالت ما این است که آینده خوبی برای کشور ترسیم کنیم؛ چرا که کشور ظرفیت های توسعه به اندازه کافی دارد. هیچ نعمتی یا هیچ نیازی برای توسعه نیست که بگوییم در ایران کم هست و کم وجود دارد و به دلیل محدودیت ها ما با تنگناهایی روبرو هستیم .

وی ادامه داد: البته ممکن است که بگوییم کشوری هستیم که در آب با محدودیت روبرو هستیم یا از نظر برخی از امکانات طبیعی ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشیم اما از منابع مختلفی مثل نفت و گاز و موقعیت جغرافیایی که در کشور وجود دارد و از همه مهمتر نیروی انسانی تحصیلکرده جوان و پر انرژی که در واقع می تواند همه این امکانات توسعه را به کار بگیرد و کشور را در یک مسیر خوب قرار دهد، برخوردار هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید