هفت مجروح در پی تیراندازی در فیلادلفیا

کدخبر: ۳۹۳۷۶۸
رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه از وقوع تیراندازی در شهر فیلادلفیا خبر دادند.
هفت مجروح در پی تیراندازی در فیلادلفیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به نوشته وبگاه محلی شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» در فیلادلفیا، پلیس این شهر می‌گوید ۷ نفر در پی این تیراندازی در نزدیکی ایستگاه اُنلی مجروح شده‌اند.

تصاویر بالگرد این شبکه نشان می‌دهد که تعداد زیادی از نیروهای پلیس در این منطقه حاضر شده و محل حادثه را محاصره کرده‌اند.

بر این اساس، گزارش‌های اولیه به کشته شدن حداقل یک نفر اشاره می‌کرد ولی پلیس فیلادلفیا بدون تایید این خبر، گفت که در حال تلاش برای تعیین وضعیت تمام قربانیان این حادثه است.

به نوشته ای‌بی‌سی نیوز، تمام مجروحان به بیمارستان‌های فیلادلفیا منتقل شدند اما هنوز گزارشی از زنده ماندن یا جان باختن آنها به بیرون درز نکرده است.

پلیس آمریکا می‌گوید که یک نفر را در صحنه تیراندازی بازداشت کرده و دو قبضه سلاح را نیز مصادره کرده است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مسلحانه در سراسر این کشور منجر می‌شود که برخی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که کنگره آمریکا نیز اقدامی برای محدود کردن حمل سلاح صورت نداده است.

بر اساس گفته مرکز «آرشیو خشونت با سلاح گرم» در آمریکا، تا یکم دسامبر سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۷۴۰۰ مورد قتل و بیش از ۳۶ هزار مورد جراحت با سلاح گرم در این کشور ثبت شده است. از این میان ۱۲۸۹ مورد در دفاع از خود، ۲۰۴۳ مورد تیراندازی غیرعمدی و ۵۸۷ مورد تیراندازی کور بوده است.

هفته قبل نیز در حادثه تیراندازی در یک کلینک درمانی در ایالت مینسوتا دست‌کم ۵ نفر مجروح شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید