این مرد از هفت بار ایست قلبی نجات یافت

کدخبر: ۳۹۴۱۵۶
دانکن استیفنسون، مرد ۵۷ ساله انگلیسی، وقتی در حال گشت و گذار در کنار دریاچه با دوستان خود بود، دچار حمله قلبی شد.
این مرد از هفت بار ایست قلبی نجات یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به دلیل موقعیت روستایی و شرایط بد آب و هوایی، دوستانش در تلاش برای کمک به او بودند تا اینکه سرانجام موفق شدند از تلفن هتل یکی از روستا‌های نزدیک با اورژانس تماس بگیرند و درخواست آمبولانس کنند.

متاسفانه خیلی سریع وضعیت این مرد بدتر شد و او از درد شدید و گرفتگی قفسه سینه رنج می‌برد. یک ساعت بعد، آمبولانس آمد و امدادگران فهمیدند که دانکن از یک حمله قلبی شدید رنج می‌برد و همین امر باعث شد، تا آن‌ها درخواست یک هلی‌کوپتر کنند و استیفنسون را به سرعت به بیمارستان منتقل کنند. هنگام نشستن هلی‌کوپتر، قلب مرد برای اولین بار متوقف شد، بنابراین او را به سرعت به سمت بیمارستان بردند و در حین پرواز، امدادگران موفق به بازگرداندن نبض به قلب او شدند و دوباره تا هفت بار قلب او متوقف شد.

وقتی استیفنسون به بیمارستان رسید، تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و در طی آن استنت در یکی از عروق مسدودش قرار گرفت. خوشبختانه استیفنسون بهبودی کامل یافت و تنها سه روز پس از بستری شدن در بیمارستان توانست به خانه خود برگردد.

نجات از مرگ پس از ۷ بار ایست قلبی

استیفنسون گفت که او زندگی خود را مدیون خدمه آمبولانس هوایی است که موفق شدند او را زنده نگه دارند و علی رغم اینکه قلبش ۷ بار در هلی‌کوپتر اورژانس متوقف شد پزشکان توانستند دوباره او را به زندگی برگردانند، استیفنسون همچنین از دوستانش که برای نجات او تلاش کردند، صمیمانه تشکر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید