ابراز نگرانی جهانگیری از وجود احساس تبعیض در میان مردم

کدخبر: ۳۹۴۳۷۱
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه احساسی که مردم در خصوص پیشرفت استان‌ها دارند با واقعیت متفاوت است اعلام کرد که در همه استان‌ها احساسی راجب تبعیض در کشور وجود دارد و وجود این احساس نگران کننده خواهد بود.
ابراز نگرانی جهانگیری از وجود احساس تبعیض در میان مردم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری، بعد از ظهر امروز شنبه (۲ اسفند ماه) در نشست نخبگان، جوانان و فعالان اجتماعی و فرهنگی که در سالن‌ پیامبر اعظم استانداری برگزار شد اظهار کرد که کردستان برجسته ترین بنیاد فرهنگی و تمدن تاریخ کشور است و کردها اصیل ترین قوم ایرانی هستند.

وی افزود که اشکالاتی در سیستم اداری ما وجود دارد و گاهی ممکن است افراد ناشایست در سمت‌هایی قرار گیرد و ما را دچار هزینه کنند.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح کرد که هیچ ایرانی صاحب حق تر از ایرانی دیگر نیست و سربلندی ایران برای همه ما مایه عزت و افتخار است.

وی عنوان کرد که جوهره این ملت از زیر بسیاری از سختی ها قد علم کرده و در منطقه خیلی‌ها هستند که نمی‌خواهند ایران سربلند باشد.

جهانگیری ادامه داد که شرق و غرب ما دچار جنگ و خون ریزی است ولی ایران کانون ثبات منطقه است.

وی خاطرنشان کرد که ظرفیت‌های پیشرفت کردستان وجود دارد و منایع و ذخایر سرشاری در این استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد که از امکانات مهم‌تر، نیروهای انسانی خلاق و ماهر است که خوشبختانه نیروهای کردستان قادر است خیلی از مسائل و مشکلات استان و کشور را برطرف کند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: احساسی که مردم در خصوص پیشرفت استان‌ها دارند با واقعیت متفاوت است و نخبگان باید در رسیدن واقعیت به حقیقت در اینگونه مسائل کمک کنند.

وی اظهار کرد که در همه استان‌ها احساسی راجب تبعیض در کشور وجود دارد و وجود این احساس نگران کننده خواهد بود.

جهانگیری افزود که بدترین سرنوشت یک ملت این است که احساس مناسبی نسبت به آینده نداشته باشد و باید نخبگان در راستای افق گشایی گام بگذارند.

وی تصریح کرد که کشور امروز با مشکلات جدی از تحریم تا کرونا روبه رو است و اصلی ترین درآمد ما از نفت بوده و این یک واقعیت است.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد که در سال ۹۹ وضعیتمان از لحاظ درآمد نفت بسیار بد است و درآمد ما از سالی که درآمد فروش تنها ۷ میلیارد دلار بوده کمتر است.

وی تصریح کرد که از دل بحران‌ها فرصت‌هایی برای پیشرفت کشور به وجود می‌آید که ما باید این فرصت‌ها را شناسایی کنیم‌.

جهانگیری ادامه داد که از ۲۸ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در ۱۰‌ماهه سالجاری حدود ۷ میلیارد دلار در مرز باشماق اتفاق افتاده است که این ارزشمندی این مرز را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان‌ کرد که کردستان می‌تواند یک استان توسعه یافته باشد و از نخبگان و اساتید انتظار دارم که این موضوع را بررسی کنید.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اهل سنت در پست‌های مختلف می‌تواند قرار گیرند و از کردها نیز دو وزیر در دولت داریم و همیشه استفاده از نیروهای کرد و اهل سنت به وزیران‌ پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد که قبول داریم وضعیت ارتباطات دولت با مردم و نخبگان دچار اختلال شده و دولت نتوانسته حرف خود را به موقع از طریق رسانه به مردم بزند.

جهانگیری افزود که تاکنون حدود ۲۶ درصد از پست‌های اجرایی به بانوان واگذار شده و هدف ما برای این موضوع ۳۰ درصد بوده است.

وی در پایان یادآور شد که تامین آب در ایران یک مسئله مهم است و در تعدادی از استان‌ها این موضوع دست مایه اختلاف شده است اما باید دانست که خشک شدن دریاچه ارومیه تبعات ملی دارد و زندگی ۲۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید