قرنطینه کامل یک روستا در قزوین پس از مرگ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی

کدخبر: ۳۹۴۶۵۸
جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین گفت: کرونا انگلیسی یا جهش یافته در آبیک تحت کنترل ۱۰۰ درصدی این ستاد و تیم بهداشت و درمان استان است.
قرنطینه کامل یک روستا در قزوین پس از مرگ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی روز دوشنبه با اشاره به ابتلای یک شهروند آبیکی و فوت وی بر اثر ابتلا به کرونا انگلیسی در هفته گذشته،گفت: روستای حسین آباد آبیک به عنوان زادگاه و محل رفت و آمد این فرد کماکان در قرنطینه کامل قرار دارد.

وی ادامه داد: تا پایان هفته جاری از همه اهالی این روستا تست مجدد کرونا گرفته می شود و در خصوص ادامه قرنطینه این روستا تصمیم گیری خواهد شد.

این مسوول گفت: قدرت سرایت و انتقال کرونا انگلیسی بسیار بالا و مشابه سرعت باد و نور است بنابراین باید مراقبت های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشدید شود.

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان قزوین اظهار داشت: کرونا شهر و روستا و بزرگ و کوچک نمی شناسند و در قضیه شیوع کرونا انگلیسی شاهد بودیم که ابتلای یک فرد از روستایی کوچک، کل استان و کشور را دچار نگرانی و اضطراب کرد.

حبیبی با بیان اینکه مهار کرونا به رفتار ما وابسته است،افزود: تا زمانی که به شکل شایسته از این ویروس میزبانی و پذیرایی می کنیم، ماسک نمی زنیم، عروسی می گیریم و در اجتماعات شرکت می کنیم و نکات بهداشتی را رعایت نمی کنیم، این ویروس و بیماری میهمان ما باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ۲ هفته طلایی را در کنترل کرونا و جلوگیری از موج جدید آن در پیش داریم،افزود: اگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضعیف باشد بدون شک وارد موج جدیدی از شیوع این بیماری می شویم که می تواند سهمگین تر و خطرناک تر از موج های قبلی باشد.

این مسوول در ادامه با اشاره به وضعیت فوق العاده کرونایی در استان قزوین به دنبال مشاهده ویروس کرونا انگلیسی در آبیک، گفت: بازار از ساعت ۸:۳۰ تعطیل است و سایر اصناف به جز صنوف و مشاغل ضروری نیز باید از ساعت ۹ شب تعطیل شوند.

وی افزود: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم و هرگونه گردهمایی تا اطلاع بعدی در استان ممنوع است و با خاطیان برخورد خواهد شد.

حبیبی اظهار داشت: ممنوعیت تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح کماکان ادامه دارد و خودروهای متخلف توسط پلیس و دوربین های نظارتی جریمه خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین از شهروندان خواست تا برای تداوم روند کاهش شیوع و جلوگیری از موج جدید این بیماری از میهمانی رفتن و میهمانی دادن و حضور غیرضروری در خارج از منزل خودداری کرده و در زمان حضور در مکان های عمومی و فضاهای سربسته حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله ۲ متری بین افراد دیگر را مراعات کنند.

کرونا از ابتدای شیوع خود تاکنون جان بیش از ۱۳۰۰ شهروند قزوینی را گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید