اکتشافی جدید درباره «جیغ»

کدخبر: ۳۹۴۷۵۸
اقتصادنیوز : «جیغ» اثر «ادوارد مونک» مدت‌هاست که به عنوان یکی از مشهورترین تابلوهای نقاشی جهان شناخته می‌شود و حالا کشف یک عبارت بر روی این نقاشی، به داستان‌های پیرامون آن افزوده است.
اکتشافی جدید درباره «جیغ»

به گزارش اقتصادنیوز ،هویت نویسنده یک نوشته کوچک در گوشه سمت چپ یکی از چهار نسخه از تابلو نقاشی «جیغ» مدت‌ها موضوع بحث بود. در ابتدا گمان می‌شد عبارت «فقط می‌تواند به دست یک دیوانه نقاشی شده باشد» را خود «مونک» نوشته باشد اما بعدها این نوشته به یک خرابکار نسبت داده شده بود؛ حالا نتایج بررسی‌های جدید کارشناسان موزه ملی نروژ نشان می‌دهد این عبارت قطعا به دست خود «مونک» نوشته شده است.

«مای بریت گولنگ» که یکی از کارشناسان آثار «مونک» و مدیر موزه ملی نروژ بررسی درباره این عبارت که برای نخستین‌بار در سال ۱۹۰۴ کشف شده بود را آغاز کرد و پس از مشورت با همکارانش به این نتیجه رسید مونک این عبارت را نوشته است.

«گولنگ» معتقد است این عبارت نشان‌دهنده وضعیت روحی «مونک» است. گمان می‌رود این عبارت در سال ۱۸۹۵ و پس از حضور این هنرمند در جلسه‌ای نوشته شده است که در آن یک دانشجوی پزشکی با دیدن این نقاشی گفته بود این اثر باید توسط کسی که مشکلات روحی دارد خلق شده باشد.

این نقاشی در سال ۲۰۲۲ در ساختمان جدید موزه ملی نروژ در کنار سایر نقاشی‌های «مونک» و در سالن مختص آثار این هنرمند به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید