کل کل باهنر با وزیر اطلاعات درباره احمدی نژاد

کدخبر: ۳۹۴۸۷۲
اقتصادنیوز : محمد رضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به روزنامه خراسان گفت: اولین کسی که احمدی نژاد را برای ریاست جمهوری مطرح کرد من بودم و فکر کنم خود احمدی نژاد هم دنبال چنین چیزی نبود .
کل کل باهنر با وزیر اطلاعات درباره احمدی نژاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،محمد رضا باهنر با سابقه ۲۸ سال حضور بر کرسی وکالت مردم کرمان و تهران در مجلس، رکورددار نمایندگی مجلس بعد از انقلاب است اما این روزها بیشتر به اتاق فکر اصولگرایان و جلسات هم فکری و سیاست گذاری سر می زند. او سال‌هاست عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به شمار می رود و از این نظر هم وزن مناسبی در ساحت سیاست کشور دارد اما نگرانی این روزهایش برای اصولگرایان تکرار انتخابات ۹۲ است.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

*بعضی ها می گویند شما عامل ورود آقای احمدی نژاد به عرصه شماره یک سیاسی کشور بودید و با رایزنی با وزارت کشور اصلاحات حکم شهرداری او را گرفتید. اگر به آن زمان برگردید چقدر حاضرید این کار را تکرار کنید و درست می دانید؟

بالاخره آن زمان احمدی نژاد سابقه استانداری استان اردبیل را که تازه تاسیس بود داشت و در تهران هم بعد از جریانات دولت اصلاحات و مجلس ششم ،ما اصولگرایان با نیروهای شورای انقلاب تلاش کردیم که دوره شورای شهر دوم را برنده شویم که شدیم. احمدی نژاد و احمد توکلی قرار بود شهردار شوند که شورا روی احمدی نژاد به تفاهم رسید اما وزارت کشور حکم ایشان را صادر نمی کرد. بررسی کردیم که چرا معطل شده و گفتند وزارت اطلاعات موافق نیست. من از طرف آقای ناطق نوری مامور شدم که با وزیر اطلاعات آقای یونسی مذاکره کنم. رفتیم و صحبت کردیم . آقای یونسی برخی اشکالات را مطرح کرد که مثلا در استانداری اردبیل برخی معاملات مرزی و کارهای دیگری کرده اند و از این حرف ها زد و من گفتم دولت هاشمی رفسنجانی بعد از جنگ استاندارهای مرزی را مکلف کرد که معاملات مرزی را راه بیندازند و درآمدهایش را برای عمران منطقه استفاده کنند. به وزیر اطلاعات گفتم شما یک استاندار مرزی آقای هاشمی را نشان بده که از این کارها نکرده باشد. اگر برای خودش چیزی برده یا خورده یک بحث است اما اگر می گویید خلاف قانون یا عرف بوده ، این خط مشی دولت هاشمی بود برای استان های مرزی . به اصطلاح با وزیر اطلاعات کل کل کردیم وقتی مشکل حل و قرار شد احمدی نژاد شهردار تهران شود به یونسی گفتم خودت بدان و به آقای خاتمی هم که رئیس جمهور است بگو که احمدی نژاد برای دست گرمی شهردار می شود و آینده اش ریاست جمهوری خواهد بود. اولین کسی که او را برای ریاست جمهوری مطرح کرد من بودم و فکر کنم خود احمدی نژاد هم دنبال چنین چیزی نبود البته من هم فکر نمی کردم ایشان بعد دو سال رئیس جمهور شود و فکر می کردم بعد از ۷ یا ۸ سال و مقداری پخته تر به سمت ریاست جمهوری برود. از زبان ما در رفت و بعد هم اتفاقا رئیس جمهور شد.

من از احمدی‌نژاد حمایت نکردم به محسن رضایی رأی دادم

*البته سال ۸۸ از احمدی نژاد حمایت کردید.

من از احمدی نژاد و رقیب احمدی نژاد حمایت نکردم البته جبهه پیروان حمایت کرد . من در همه انتخابات ها بسیار فعال بودم اما در سال ۸۸ اصلا وارد تبلیغات انتخاباتی نشدم و در نهایت هم به محسن رضایی رای دادم.

 EhYJPsBTwrWD

پایداری تا شب آخر صبر می‌کند و سهمش را می‌گیرد!

*چرا پایداری در شورای وحدت نیست؟

جبهه پایداری آن طرف هم نیست . جبهه پایداری تا شب های آخر صبر می کند و در نهایت سهمیه اش را می گیرد .در ریاست جمهوری یک نفر است و من نگران هستم که سال ۹۲ تکرار شود . البته برخی کاندیداها اگر بیایند ممکن است اوضاع صاف شود ولی تعداد زیادی ممکن است مشکل ایجاد کنند .

*خودتان قصد نامزد شدن ندارید ؟ البته اگر خسته نیستید و می توانید ۱۶ ساعت بدوید.

اصلا خسته نیستم . اصلا رئیس جمهور عاقل که نباید ۱۶ ساعت بدود، رئیس جمهور باید مدیریت کند . اولا روسای جمهور ما این دفعه خیلی زیاد هستند و همه شیفتگی خدمت دارند ان شاءا... من شوخی کردم و گفتم باید تعدادی از این ها را به کشورهای تازه استقلال یافته صادر کنیم . هر کسی هم پیش ما می آید و می خواهد کاندیدا شود می گویم تو یکی کاندیدا نشو تا تعداد کمتر شود . اگر کسی اصرار داشته باشد کاندیدا شود می گویم پس خیالت راحت باشد رقیبی به نام مهندس محمد رضا باهنر نداری !

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید