حمله پیرمردها به کفش طلا؛ جای سرخآبی‌ها خالی نیست!

کدخبر: ۳۹۵۱۹۶
رقابت آقای گلی در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بین چند بازیکن باتجربه وجود دارد.
حمله پیرمردها به کفش طلا؛ جای سرخآبی‌ها خالی نیست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به اتمام رسید و باید خیلی زود منتظر پیگیری مجدد این مسابقات در نیم‌فصل دوم باشیم. یکی از جذابیت‌های این فصل مانند هر سال رقابتی است که برای کسب عنوان آقای گلی وجود دارد.

تا به اینجای کار سجاد شهباززاده، بازیکن ۳۱ ساله سپاهان با ۱۲ گل آقای گل فوتبال کشورمان به حساب می‌آید. پس از او گادوین منشای نیجریه‌ای و ۳۱ ساله قرار دارد که تا به اینجا ۱۰ گل را وارد دروازه رقبا کرده است. امین قاسمی‌نژاد وینگر ۳۴ ساله شهرخودرو با هشت گل در رده سوم جای دارد و در ادامه محمد عباس‌زاده‌ی ۳۰ ساله از تراکتور تبریز با هفت گل در رده بعدی ایستاده است. احمد نوراللهی، حامد پاکدل، طالب ریکانی و پیمان بابایی نیز با ۶ گل در رده بعدی جای گرفته‌اند. ساسان حسینی و فراز امامعلی نیز پنج گله هستند.

همانطور که چهار نفر ابتدایی را مشاهده می‌کنیم همگی در جلوی زمین و تقریبا مهاجم هستند و نکته مشترک دیگریشان این است که جملگی آنها باتجربه هستند و حداقل ۳۰ سال سن دارند. این نکته هم نشان دهنده آمادگی بدنی بالای این بازیکنان و تجربه‌ی فراوانشان است و هم نشان می‌دهد که بازیکنان جوان فوتبال ایران تا به اینجا نتوانسته‌اند حداقل در پست فوروارد عملکرد جالب توجهی داشته باشند.

یکی از اتفاقات مثبت دیگر این است که تعداد گل زده شده آقای گل فعلی فوتبال ایران بسیر رضایت‌بخش است. چند فصلی بود که آقای گل‌های فوتبال ایران نمی‌توانستند از لحاظ تعداد گل، آمار استانداردی را بر جای بگذارند. در لیگ نوزدهم شیخ دیاباته با ۱۵ گل عنوان آقای گلی را به دست آورد؛ تنها سه گل بیشتر از گل‌های شهباززاده در نیم‌فصل اول. در لیگ هجدهم هم کی‌روش استنلی و لوسیانو پریرا با ۱۶ گل به طور مشترک آقای گل شدند. در لیگ هفدهم علی علیپور با ۱۹ گل این عنوان را مال خود کرد و آخرین بازیکن ایرانی بود که آقای گل فوتبال کشورمان شد.

باید دید این بار بعد از ۲ فصل، بازهم نوبت به یک بازیکن ایرانی می‌رسد یا خیر. در لیگ برتر تا به اینجا ۱۶ بازیکن داخلی و ۶ بازیکن خارجی آقای گل شده‌اند. (برخی از ادوار بیش از یک آقای گل داشت)

رکورد دار گلزنی در یک فصل، رضا نوروزی است که موفق شد در فصل ۱۳۹۰-۱۳۸۹، ۲۴ گل را به ثمر برساند. آن دوره از مسابقات ۱۸ تیمی بود و مهاجم فولاد موفق به زدن این تعداد گل شد. حالا سجاد شهباززاده اگر بتواند همانند نیم‌فصل اول گلزنی کند می‌تواند در لیگ ۱۶ تیمی به ۲۴ گل برسد و رکوردشکنی کند.

باید دید در نیمه‌ی دوم فصل چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و جدول گلزنان دستخوش چه تغییراتی می‌شود. فعلا که استقلال و پرسپولیس نماینده قابل اتکایی در بین مدعیان آقای گلی ندارند و با توجه به آمار نسبتا خوب ثبت شده باید گفت جای آنها خالی نیست. آیا در نیم‌فصل دوم هم همین رویه ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید