ضرب الاجل 72 ساعته ونزوئلا به رئیس هیئت اروپا

کدخبر: ۳۹۵۳۵۱
ونزوئلا به سفیر اتحادیه اروپا اولتیماتومی ۷۲ ساعت را برای خروج از خاک این کشور داد.
ضرب الاجل 72 ساعته ونزوئلا به رئیس هیئت اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه ونزوئلا به سفیر اتحادیه اروپا تنها ۷۲ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که تحریم‌های اروپایی علیه ونزوئلا وضع شده بود.

بر اساس گزارش المیادین، ساعاتی پیش، رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند پارلمان ونزوئلا که اکثریت نمایندگان آنرا حامیان حزب حاکم به رهبری نیکلاس مادور تشکیل می‌دهند، به طرحی برای اخراج سفیر اتحادیه اروپا از این کشور رای داده اند.

این طرح در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد ۱۹ مقام مسئول در ونزوئلا به تصویب رسید. بر این اساس، شورای ملی ونزوئلا این طرح را در مخالفت با تحریم‌های اروپا علیه کاراکاس به تصویب رساند و در آن «ایزابل پدروسا»، رئیس هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا در این کشور را «عنصری نامطلوب» خواند؛ اقدامی که روند اخراج وی از ونزوئلا را با این مصوبه تسهیل کرد.

خورخه رودریگز، رئیس پارلمان ونزوئلا، اعلام کرد: «ایزابل بریلانتی پیدروزا، نماینده اتحادیه اروپا، عنصر نامطلوب است و من خواستار بازنگری شرایط حضور اتحادیه اروپا در ونزوئلا هستم.»

این طرح که به اجماع آرای نمایندگان پارلمان ونزوئلا به تصویب رسیده است، همچنین از دولت می‌خواهد توافق مربوط به حضور هیئت نمایندگی اروپا در کاراکاس را مورد بینی قرار دهد.

تاکنون ۵۵ نفر از مقامات ونزوئلایی با تحریم‌هایی از جمله ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌هایشان مواجه شده‌اند.

بر اساس گزارشها، افرادی که مورد تحریم قرار گرفته اند، از ورود به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا منع شده و اموال و دارایی‌های احتمالی آن‌ها در اروپا توقیف خواهد شد.

در فهرست افراد تحریم شده از سوی اروپا، نام فرماندار ایالت سولیا، فرمانده ارشد نیرو‌های مسلح ونزوئلا، و سه نفر از مسئولان شورای انتخاباتی این کشور از جمله «ایندیرا ماریا آلفونزو ایزاگیره»، رئیس این شورا نیز به چشم می‌خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید