ادعای نماینده سابق لبنان نسبت به هدف راهبردی آمریکا درباره داعش

کدخبر: ۳۹۵۴۸۸
یک نماینده سابق لبنان تاکید کرد که طرح بزرگ آمریکا با هدف احیای مجدد و فعالسازی این سازمان تروریستی در منطقه در حال انجام است تا از طریق آن جنگ با تروریسم به بهانه تسلط بر بخش وسیعی از اراضی سوریه و عراق اعلام شود.
ادعای نماینده سابق لبنان نسبت به هدف راهبردی آمریکا درباره داعش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ناصر قندیل» نماینده سابق پارلمان لبنان، امروز (پنج شنبه - ۲۵ فوریه)، موضوع تلاش آشکار آمریکا و همپیمانانش برای احیای داعش در عراق و سوریه به عنوان توجیهی برای تداوم ابقای نیروهای آمریکایی در این کشورها را، تایید کرد.

قندیل در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری عراقی «المعلومه»، تصریح کرد: احیای داعش با یک هدف استراتژیک و به عنوان یک برگ برنده در دست آمریکا در حال انجام است. موقعیت جدید آمریکایی، درها برای برنامه‌های حل و فصل را باز خواهد کرد اما راه بسیار پرپیچ و‌خم خواهد بود. استقرار نظامی آمریکا در سوریه و عراق و ارتباط دادن آن با پرونده‌های مبارزه با تروریسم در سایه تلاش آشکار واشنگتن و همپیمانان آن برای احیای داعش به عنوان توجیهی برای ابقا در منطقه صورت می‌گیرد.

این سیاستمدار لبنانی تاکید کرد که طرح بزرگ آمریکا با هدف احیای مجدد و فعالسازی این سازمان تروریستی در منطقه در حال انجام است تا از طریق آن جنگ با تروریسم به بهانه تسلط بر بخش وسیعی از اراضی سوریه و عراق اعلام شود.

پیشتر، «هادی قبیسی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنان نیز گفته بود: برخی کشورها بار دیگر در حال همکاری با آمریکا برای بازگرداندن مجدد داعش به عراق و سوریه هستند. اما بازگشت داعش به این کشورها مانند گذشته، یک توهم و خیال است.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز اواخر بهمن گذشته در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت لبنان‌ به فعالیت مجدد داعش و عناصر آن در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن درصدد است از این گروه تروریستی برای توجیه حضور خود  در این دو کشور عربی استفاده کند و این اقدام آن‌ها بعد از آن آغاز شد که درخواست های رسمی و مردمی مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بیشتر شد؛ لذا واشنگتن داعش را به حرکت درآورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید