وزیر بهداشت: ایران یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های واکسن جهان خواهیم شد

کدخبر: ۳۹۵۶۴۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنده همه تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا واکسن ایرانی به نتیجه برسد و به امید خدا دنیا هم خواهد دید که با تلاش بی‌وقفه جوانان ایران در بهار آینده ما یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های واکسن جهان خواهیم شد.
وزیر بهداشت: ایران یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های واکسن جهان خواهیم شد

به گزارش اقتصادنیوز، پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سعید نمکی روز جمعه در دیدار تولیت حرم بانوی کرامت، ضمن تقدیر از همراهی آستان مقدس برای رعایت مسائل بهداشتی اظهار کرد: دنیا باوجود زیرساخت‌های قوی بهداشتی و اقتصادی نتوانست مقابل ویروس کرونا ایستادگی کنند و اکنون برخی از کشورها درگیر وضعیت اسفناکی هستند.

وی گفت: اما ایران نسبت به دیگر کشورها، با وجود همه فشارها در نقطه سرافرازانه‌ای ایستاده و توفیقات ایران در این عرصه قابل توجه است.

نمکی: بهار آینده یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های واکسن جهان خواهیم شد

 

وی اضافه کرد: شکست ما درکرونا شکست جمهوری اسلامی است نه شکست وزارت بهداشت و در نقطه مقابله پیروزی ما در کرونا نیز فقط پیروزی وزارت بهداشت نیست بلکه پیروزی جمهوری اسلامی ایران است به همین علت همه کشور باید مقابل کرونا احساس وظیفه کنند و بسیج شوند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البته دستاوردهای بسیاری به دست آمده است به عنوان نمونه ما طی ۶۰ روز از وارد کننده ماسک و گان به تولید کننده و بعد به صادر کننده تبدیل شدیم و این افتخاراتی است که با بهره‌مندی از تجربیات دفاع مقدس به دست آمد.

وی تصریح کرد: امروزه دچار نوعی از ویروس جهش یافته انگلیسی شده‌ایم که قدرت سرایت آن ۱۰ تا ۱۲ برابر بیشتر است و مدتی که بیمار را به کام بیمارستان می‌کشاند ۷۲ ساعت است و جوان‌ترها را بیشتر گرفتار می‌کند و به شدت به مرگ و میر نزدیک است.

نمکی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم وضعیت قرمز در استان‌های مختلف از جمله خراسان رضوی، خوزستان و مازندران را کنترل کنیم و همچنان مردم را به رعایت دستورالعمل‌ها به صورت جدی‌تر دعوت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روند کاهش آمارهای کرونایی در قم قابل قبول است، عنوان کرد: امیدواریم با عنایت ویژه مردم، علما و مسئولان در قم، بتوانیم این موضوع را اعلام کنیم که قم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از پیشتازان است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا بهار گروه‌های آسیب‌پذیر را واکسینه خواهیم کرد و امیدواریم با رعایت همگانی و حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

نمکی عنوان کرد: در سال گذشته و سال جاری با وجود شرایط سخت کرونا هر ساله یک میلیارد دلار ارزبری دارو را کم کردیم و این نشان از تلاش وزارت بهداشت برای فاصله گرفتن از وابستگی به خارج است.

در کنار مسائل بهداشتی به مسائل معنوی نیز توجه شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ایمان ما به خداوند متعال و اهل‌بیت علیهم السلام ملت ایران را از دیگر ملل جدا می‌کند، عنوان کرد: این ایمان و اعتقاد ارزشمند است و به برکت آن خداوند در عرصه‌های مختلف همراه ملت است.

آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه مردم در خانه‌ها، اجتماع، کسب و کار و امور مختلف خود باید به جنبه‌های معنوی و بهداشتی در کنار یکدیگر توجه کنند، گفت: همانطور که رهبری نیز تاکید داشتند در کنار مسائل بهداشتی به مسائل معنوی نیز باید توجه شود چراکه مسائل معنوی به انسان قدرت خاصی اختصاص می‌دهد که با بهره‌مندی از این قدرت می‌توان مسیر درست را ادامه داد.

امام جمعه موقت قم گفت: ما با تکیه بر آموزه‌های دینی خود نه خوش‌خیال و بی‌خیال می‌شویم نه ناامید؛ همان دینی که پشتیبان ما است، ما را به رعایت مسائل بهداشتی امر کرده و همه می‌دانیم که با وجود رعایت همه دستورالعمل‌ها بازهم امکان مبتلا شدن به ویروس وجود دارد.

سعیدی با تاکید بر اینکه امروزه دشمن در عرصه‌های مختلف از جمله نظامی مقابل نظام ایران ناتوان شده است، تصریح کرد: همه این‌ها را مدیون عنایت‌های الهی و هدایت‌های رهبری و مراجع تقلید هستیم؛ هر چند اکنون با برخی سختی‌ها درگیر شده‌ایم اما این سختی‌ها می‌تواند مقدمه و آستانه‌ای برای رشد و پیشرفت باشد.

وزیر بهداشت امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید