واکسن اسپوتنیک در برابر کرونای انگلیسی مقاوم است؟

کدخبر: ۳۹۵۹۹۳
معاون مرکز گامالیا گفت: مطالعه اخیری که انجام شده نشان می‌دهد که واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک v در برابر جهش‌های جدید ویروس کرونا از جمله گونه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی، بسیار خوب عمل کرده است».
واکسن اسپوتنیک در برابر کرونای انگلیسی مقاوم است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محققان روز شنبه خبر دادند که نتایج آزمایش‌های واکسن روسی اسپوتنیکV‌ نشان می‌دهد که این واکسن در مقابل جهش‌های ویروس کرونا نتایج عالی ایجاد کرده است.

رویترز گزارش داد، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیش‌تر دستور داده بود تا تاثیرگذاری واکسن‌های ساخت روسیه در برابر گونه‌های جدید ویروس کرونا مورد بازبینی قرار بگیرد.

«دنیس لوگونوف» معاون مرکز گامالیا که تولید کننده واکسن اسپوتنیک v است، گفت: «مطالعه اخیری که توسط مرکز گاملیا در روسیه انجام شده نشان می‌دهد که واکسیناسیون مجدد با واکسن اسپوتنیک v در برابر جهش‌های جدید ویروس کرونا از جمله گونه‌های انگلیسی و آفریقای جنوبی، بسیار خوب عمل کرده است».

نتایج این آزمایش به زودی منتشر خواهد شد اما این نخستین نشانه از عملکرد واکسن روسی در برابر گونه‌های جدید ویروس کرونا بوده است. جزئیات بیشتر درباره این موضوع هنوز منتشر نشده است.

اسپوتنیک V‌ یکی از سه واکسن جهان از لحاظ تعداد کشورهایی است که آن را مورد تایید قرار داده‌اند.

پیش‌تر کشورهایی نظیر روسیه، امارات، مجارستان، آرژانتین، صربستان، الجزایر، پاراگوئه، جمهوری اسلامی ایران، ارمنستان و تونس و تعدادی دیگر از کشورها استفاده از این واکسن را مورد تایید قرار داده بودند.

واکسن اسپوتنیک V به عنوان اولین واکسن ضد کرونا در جهان شناخته می‌شود.

روسیه در تاریخ 11 آگوست 2020 (21 مرداد 1399) از دستیابی به واکسن مقابله با ویروس کرونا با نام اسپوتنیک خبر داد. اسپوتنیک که نخستین واکسن مقابله با ویروس کرونا است توسط مرکز اپیدمولوژی و میکروبیولوژی ملی گامالیا در وزارت بهداشت روسیه فراهم شده است.

بیش از دو ماه است که  تزریق واکسن اسپوتنیک در کشورهای متعدد در سرتاسر جهان آغاز شده است و تاکنون حدود 40 کشور در جهان مجوز استفاده از واکسن روسی را صادر کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید