پیام منفی بایدن به ایران /تاریخ مصرف محمد بن سلمان پایان یافت

کدخبر: ۳۹۶۰۵۲
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تیم جو بایدن ثابت کرد که همان سیاست هایی را که رئیس جمهور سابق آمریکا یعنی دونالد ترامپ دنبال می کرد این تیم هم دنبال می کند با اختلافاتی در تاکتیک و عملکرد.
پیام منفی بایدن به ایران /تاریخ مصرف محمد بن سلمان پایان یافت

به گزارش اقتصادنیوز، «حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اتفاقاتی که در دریای عمان  افتاد، اظهار کرد:  اتفاقی که در دریای عمان رخ داد نتیجه ناامنی و لشکرکشی آمریکا و رژیم صهیونستی در منطقه است. این اتفاق نشان می دهد حضور نامشروع ناوگان دریایی اسرائیل در دریای عمان و احتمالا خلیج فارس  حساسیت های زیادی برای منطقه ایجاد می کند و موجب بروز شکاف میان کشورهای منطقه  خواهد شد لذا ممکن است عوامل خارجی در آن نقش داشته باشند.

او افزود:  جمهوری اسلامی هیچ گاه پنهان کاری و قصد ناامن کردن آبراه های منطقه را ندارد بنابراین این اتفاق یک هشدار جدی برای رژیم صهیونستی است که حضور نیروی دریایی این رژیم در منطقه به تشدید ناامنی ها کمک خواهد کرد و این یک پیام بسیار آشکاری، برای رژیم صهیونستی و هم پیمانان این رژیم است که قصد دارند، پای این رژیم را به آبراه های منطقه باز کنند. به نظر می رسد که اسرائیل باید یک درس جدی از این اتفاق ها بگیرد و از منطقه خارج شود.

دستور بایدن برای حمله نظامی به سوریه

هانی زاده در خصوص سیاست جو بایدن درخصوص منطقه و حمله به سوریه  نیز خاطرنشان کرد:  تیم جو بایدن ثابت کرد که همان سیاست هایی را که رئیس جمهور  سابق آمریکا یعنی دونالد ترامپ دنبال می کرد این تیم هم دنبال می کند با اختلافاتی در تاکتیک و عملکرد. از آنجایی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در سال 2005 زمانی که رئیس کمیته روابط خارجی مجلس  سنای آمریکا بود، طرح تجزیه عراق  را به بخش شیعه  نشین، سنی نشین و کردنشین به جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا، در سال 2005 ارائه داد اما عملیاتی نشد اکنون او در صدد عملی کردن این طرح است و با بمباران منطقه البوکمال و حمله هوایی به نیروهای محور مقاومت، مقدمه ای برای ناامن کردن و تجزیه عراق ایجاد کرد.

او افزود:  ضمن اینکه اخیرا صدها تن از نیروهای تروریستی داعش به مناطق شمال و غرب عراق  توسط نیروهای آمریکایی انتقال داده شدند و همچنین گزارش هایی می رسد که نیروهای فراری حزب بعث  زیر نظر نیروهای آمریکایی به منطقه الانبار و همچنین موصل و صلاح الدین در غرب و شمال عراق منتقل شدند تا از طریق ناامن کردن عراق، به نوعی قدرت خود را به نمایش بگذارند و حاکمیت عراق را دست خوش ناامنی کنند. به همین دلیل داعش و نیروهای بعث عراقی به عنوان ابزاری برای اجرایی کردن طرح جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ناظر بر تقسیم عراق مورد استفاده قرار می گیرند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه  در خصوص اقدام جو بایدن در خصوص انتشار گزارش قتل  خاشقچی نیز تصریح کرد:  نقش بن سلمان در حاکمیت عربستان  به پایان رسیده زیرا بن سلمان در طول سالهای اخیر نقش تخریبی در منطقه داشته است. محمد بن سلمان به شدت در  گذشته با دونالد ترامپ رابطه تنگاتنگی داشت باج 500 میلیارد دلاری بن سلمان به دونالد ترامپ، جنگ  یمن و همچنین قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار برجسته سعودی اینها در مدار توجه تیم جو بایدن قرار دارد. بنابراین جو بایدن از انتشار این گزارش و فشار به محمد بن سلمان قصد دارد ولیعهد عربستان را از قدرت برکنار و به جای او «محمد بن نایف» ولیعهد سابق را به جای او که اکنون در حصر خانگی است ولیعهد کند لذا تاریخ مصرف محمد بن سلمان برای آمریکا به پایان رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید