آمریکا به یک واکسن دیگر هم مجوز داد

کدخبر: ۳۹۶۰۵۷
اقتصادنیوز :سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (اف‌دی‌اِی) واکسن تک دُزی "جانسون و جانسون" برای مقابله با ویروس کرونا را رسما تایید کرده است. این سومین واکسن برای مقابله با کووید است که در آمریکا مجوز می گیرد.
آمریکا به یک واکسن دیگر هم  مجوز داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بی بی سی ،این واکسن می تواند گزینه مقرون به صرفه ای در برابر واکسن های دو شرکت فایزر و مُدرنا باشد و امکان نگهداری آن در یخچال معمولی به جای فریزرهای بسیار سرد وجود دارد.

واکسن های مدرنا و فایزر در کارآزمایی ها موثرتر بوده اند اما نیازمند تزریق دو دُز هستند، درحالی که واکسن جانسون و جانسون فقط به یک بار تزریق نیاز دارد.

آمریکا اولین کشور جهان است که واکسن شرکت جانسون و جانسون را تایید می کند.

 کارآزمایی ها نشان داده است که این واکسن در ۸۵ درصد موارد مانع بروز علائم شدید بیماری می شود، اما وقتی مواردی از بیماری که با علائم متوسط همراه است در نظر گرفته شود، ۶۶ درصد موثر بود.

برای کسب مجوز اضطراری از اف‌دی‌آی واکسن‌ها باید کارایی دست کم بالای ۵۰ درصد داشته باشند. واکسن‌های رایج مقابله با آنفلوآنزا معمولا میان ۵۰-۷۰ درصد کارآیی دارند.

شرکت جانسون و جانسون که بسیاری از خانواده‌ها در سراسر جهان آن را با تولیداتی چون شامپو بچه و پودر بچه می‌شناسند، اعلام کرده به محض صدور مجوز، آماده ارسال حدود ۴ میلیون دوز از واکسن‌های خود است.

این شرکت در مجموع با عرضه ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن به دولت آمریکا تا پایان ماه ژوئن موافقت کرده است.

بریتانیا، اتحادیه اروپا و کانادا هم این واکسن را سفارش داده اند. به علاوه سفارش خرید ۵۰۰ میلیون دُز از این واکسن هم در قالب سیستم "کواکس" برای ارائه واکسن به کشورهای کم درآمد داده شده است.

اف‌دی‌اِی بعد از آن به این واکسن مجوز می دهد که هیات مشاوران مستقل این سازمان روز جمعه توصیه کرد برای آن مجوز اضطراری صادر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید