روز سرنوشت ساز فوتبال ایران/ احمد مددی انصراف داد/ چه کسی رئیس می‌شود؟

کدخبر: ۳۹۶۰۶۸
مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال تا ساعاتی دیگر رئیس جدید این فدراسیون را انتخاب و معرفی خواهد کرد.
روز سرنوشت ساز فوتبال ایران/ احمد مددی انصراف داد/ چه کسی رئیس می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال امروز 10 اسفند ماه از ساعت 10 صبح در محل سالن اجلاس سران آغاز خواهد شد و اعضای مجمع باید از میان علی کریمی، شهاب الدین عزیزی خادم، مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی یک نفر را به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب کنند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال متشکل از 89 عضو است که فقط 87 عضو در مجمع حق رای خواهند داشت و نامزدی که بتواند 44 رای از آرای اعضای این مجمع را به خود اختصاص دهد رئیس بعدی فدراسیون فوتبال ایران در 4 سال آینده خواهد بود. در صورتی که هیچ یک از نامزدها به این حد نصاب نرسند، دو نامزدی که بیشترین رأی را آورده‌اند به دور دوم خواهند رفت تا رئیس فدراسیون فوتبال در دور دوم رأی گیری این بار از بین آنها انتخاب شود.

به جز صندلی ریاست، باید تکلیف 10 کرسی هیات رئیسه هم مشخص شود. بعد از تعیین ریاست فدراسیون فوتبال، نوبت به رای گیری برای سه نامزد پیشنهادی رئیس جدید برای سمت‌های نایب رئیس اول، دوم و سوم (بانوان) است. اعضای مجمع به نفرات معرفی شده رای خواهند داد و کسی که 50 درصد آرا را به دست آورد، می‌تواند همراه با رئیس جدید راهی ساختمان سئول شود.

در ادامه حاضران برای سمت‌های باقی مانده در هیات رئیسه رای گیری می‌کنند. از میان داوطلبان، دو نفر از میان مدیران عامل باشگاه‌ها، دو نفر از میان روسای هیات‌های فوتبال و همینطور سه نفر از میان کارشناسان انتخاب خواهد شد.

در این بخش هم نفراتی که در هر بخش بیشترین آرا را به دست بیاورند، راهی هیات رئیسه می‌شوند که با توجه به تعدد نامزدها، احتمالا آرا میان افراد مختلف تقسیم خواهد شد و رقابت سخت‌تر از بخش ریاست است.

طبق خواسته نامزدهای ریاست فدراسیون و برای شفافیت بیشتر مجمع انتخاباتی، این مراسم به صورت زنده از طریق اینستاگرام فدراسیون فوتبال پخش خواهد شد.

با گزارش لحظه به لحظه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال همراه ما باشید.

09:43: دو نفر از نمایندگان AFC که روی انتخابات امروز نظارت خواهند داشت وارد سالن سران اجلاس شدند.

09:40 کیومرث هاشمی به عنوان اولین کاندید ریاست فدراسیون وارد سالن برگزاری انتخابات شد.

09:25 کیومرث هاشمی، نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در محل برگزاری انتخابات حاضر شد. 

09:10 علی کریمی، نامزد انتخابات ریاست فدراسیون در محل برگزاری انتخابات حاضر شد. 

09:00 احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال انصراف خود را از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرد. وی نامزد حضور در هیات رییسه این فدراسیون بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید