جزئیاتی از دیدار مخفیانه وزیر جنگ اسرائیل با پادشاه اردن

کدخبر: ۳۹۶۰۷۹
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا مخفیانه با ملک عبدالله، پادشاه اردن دیدار کرده است.
جزئیاتی از دیدار مخفیانه وزیر جنگ اسرائیل با پادشاه اردن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنی‌گانتس، رئیس حزب آبی و سفید و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا مخفیانه با ملک عبدالله، پادشاه اردن دیدار کرده است.

به گزاش تایمز اف اسرائیل، سایت خبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که ملاقات بنی‌گانتس با پادشاه عبدالله دوم در خاک اردن انجام شده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «فکر می‌کنم اردن یک سرمایه بزرگ برای اسرائیل است و رابطه ما با اردن می‌تواند بهتر باشد. متأسفانه، حضور نتانیاهو  به پیشرفت روابط ما با اردن  آسیب می‌رساند. من یک ارتباط مداوم و مستمر با پادشاه اردن و دیگر مقامات ارشد اردن دارم و می‌دانم که می‌توانیم دستاورد‌های بزرگی در این زمینه داشته باشیم». 

بنی گانتس اضافه کرد: «معتقدم که می‌توان هر سال یک یا دو پروژه غیرنظامی با اردن برای بهبود روابط با کشور همسایه داشته باشیم».

در گزارش یدیعوت آحارانوت آمده است که گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در ماه‌های اخیر دو بار با همتای اردنی خود دیدار کرده است. نتانیاهو سال گذشته بارها گانتس و اشکنازی را در مورد اقدامات دیپلماتیک خود با کشورهای همسایه از جمله امارات و بحرین و یا سفر مخفیانه‌اش به عربستان در بی خبری نگه داشت.

اردن، متحد مهم منطقه‌ای هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای آمریکا به شمار می‌آید.

ملک عبدالله، پادشاه اردن، سال گذشته، علنا با فشار نتانیاهو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری که به عنوان بخشی از توافق نامه عادی سازی روابط با امارات بود، مخالفت کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید