پرده برداری بایدن از علت حمله آمریکا به سوریه

کدخبر: ۳۹۶۰۸۰
رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره، درباره علت حمله به شرق سوریه، مدعی شد با حمله به اهدافی در شرق سوریه قصد داشته از تداوم حملات به نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور در عراق جلوگیری کند.
پرده برداری بایدن از علت حمله آمریکا به سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه با ارسال نامه‌ای به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «پاتریک لیهی» رئیس موقت مجلس سنای این کشور، دستور خود برای حمله تجاوزکارانه به شرق سوریه را توجیه کرد.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، بایدن در این نامه - که بعد از اعتراض و انتقاد برخی قانون‌گذاران دموکرات به این تصمیمش ارسال شده - مدعی شد با حمله به اهدافی در شرق سوریه قصد داشته از تداوم حملات به نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور در عراق جلوگیری کند.

در این نامه که متن آن بامداد یکشنبه توسط کاخ سفید منتشر شد، آمده است: «برای دفاع و حفاظت از پرسنل و شرکای ما در برابر این حملات و همچنین حملات آتی، طبق اختیارات قانون اساسی برای اعمال قدرت رزمی به عنوان فرمانده کل قوا، این اقدام نظامی را هدایت کردم».

بایدن ضمن اشاره به عملیات راکتی چند روز پیش یک گروه عراقی علیه پایگاه نظامی آمریکا در اربیل، مدعی شد: «آن گروه‌های شبه‌نظامی غیر دولتی [که در حمله به سوریه هدف قرار گرفتند]، در حملات اخیر علیه پرسنل آمریکایی و ائتلاف در عراق دخیل بودند».

به نوشته بلومبرگ، این نامه در حالی ارسال شده که پیش از آن تعدادی از سناتورها و نمایندگان دموکرات به بایدن اعتراض کردند که چرا قبل از صدور دستور حمله به سوریه، کنگره را مطلع نکرده است.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «نیروهای ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور بایدن عصر امروز چند حمله هوایی به زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های مورد حمایت ایران در شرق سوریه انجام دادند.»

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، نزدیک به گروه‌های مقاومت هم گزارش داد هواپیمای آمریکایی بین «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد.

طبق گزارش این رسانه، گزارش‌های اولیه از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی‌شدن چند نفر دیگر حکایت  دارد. صابرین‌نیوز همچنین نوشته آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت‌های جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

وزارت خارجه چین در واکنش به حمله تجاوزکارانه آمریکا به شرق سوریه، خواستار احترام گذاشتن تمام طرف‌ها به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید