مهر تایید سازمان غذا و داروی آمریکا بر واکسن کرونای جانسون و جانسون

کدخبر: ۳۹۶۱۶۵
سازمان غذا و داروی ایالات متحده به واکسن تک دوز ویروس کرونا که توسط شرکت جانسون و جانسون ساخته شده است، مجوز استفاده اضطراری داد.
 مهر تایید سازمان غذا و داروی آمریکا بر واکسن کرونای جانسون و جانسون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم به نقل از یاهوفاینانس، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) عصر شنبه به واکسن تک دوز ویروس کرونا که توسط شرکت جانسون و جانسون (JNJ) ساخته شده است، مجوز استفاده اضطراری (EAU) داد و به این ترتیب سومین واکسن کرونای موجود در آمریکا شد.

کمیته مشاوره ای واکسن ها و محصولات بیولوژیک مرتبط (VRBPAC) روز جمعه به اتفاق آرا رای داد که بر اساس تمام داده های ارائه شده توسط این شرکت، استفاده از این واکسن را برای بزرگسالان 18 سال به بالا توصیه کند.

بر اساس این گزارش، واکسن جانسون و جانسون هفته گذشته از سوی کارمندان سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تأیید قرار گرفته بود.

واکسن جانسون و جانسون که توسط شرکت دارویی تابعه آن یعنیJanssen  تولید شده است، طبق اسناد ارسالی به FDA  66  درصد در سطح جهانی و 72 درصد در ایالات متحده موثر بوده است که این امر واکسن را در محدوده قابل قبول برای مجوز قرار می دهد.

این در حالی است که دو واکسن مجاز دیگر در آمریکا که توسط شرکت های مودرنا Moderna (MRNA) و فایزر-بیونتک Pfizer (PFE) / BioNTech (BNTX) -  ساخته شده است، بیش از 90٪ کارایی دارند.

اما به گفته کارشناسان، مقایسه دقیق این واکسن ها با واکسن جانسون و جانسون از آنجا که واکسن های قبلی در محیطی آزمایش شده اند که تحت تأثیر انواع مختلف قرار نگرفته اند، کار سختی است.

دکتر کودی میسنر، عضو کمیته مشاوره واکسن و متخصص بیماریهای عفونی کودکان در بیمارستان کودکان تافتز، خاطرنشان کرد که همه واکسنها محافظت مشابهی از موارد شدید دارند.

واکسن کرونا

پیش از این آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از مردم این کشور خواسته بود تا هرگونه واکسن ویروس کرونا را تزریق کنند و برندهای مختلف واکسن را "دست چین" نکنند.

تزریق واکسن جانسون و جانسون در مقایسه با واکسن های دو دوز مودرنا و فایزر که معمولاً با فاصله سه تا چهار هفته تزیرق می شوند، فقط یک دوز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید