مخالفت علی مطهری با رئیس جمهور شدن یک روحانی/ سعید جلیلی در عالم رویا به سر می برد

کدخبر: ۳۹۶۱۹۳
علی مطهری گفت: من تفکر سعید جلیلی را قبول ندارم. افکار سیاسی او منطبق بر واقعیات نیست و به نوعی در عالم رؤیا به سر می‌برند. و بقیه هم که نظامی هستند و من ریاست جمهوری نظامی‌ها را قبول ندارم.
مخالفت علی مطهری با رئیس جمهور شدن یک روحانی/ سعید جلیلی در عالم رویا به سر می برد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، علی مطهری، نماینده ادوار مجلس که چند روز پیش برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد می گوید با رئیس جمهور شدن یک روحانی مخالف است. او سعید جلیلی و قالیباف را هم کاندیدای مناسبی برای ریاست جمهوری نمی داند.
بخش هایی از گفتگو با علی مطهری در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین را بخوانید؛

*****

آقای مطهری! اگر شما بین ابراهیم رئیسی، جلیلی، حسین دهقان، رستم قاسمی، قالیباف و محسن رضایی حق انتخاب داشتید به کدام یک رای می‌دادید؟

هیچکدام.

با رئیس جمهور شدن یک شخص روحانی مخالف هستم

یعنی رأی نمی‌دهید؟

رأی می‌دهم ولی خط تیره می‌گذارم. ببینید درباره آقای ابراهیم رئیسی باید بگویم من با رئیس جمهور شدن یک شخص روحانی مخالف هستم مگر اضطراراً. به ویژه آنکه تز شهید مطهری همین بود و امام خمینی هم در ابتدا چنین نظری داشتند بعد با شرایطی که به وجود آمد مجبور شدند با ریاست جمهوری آقای خامنه‌ای موافقت کنند و تازه ریاست جمهوری در آن زمان یک مقام تشریفاتی بود و نخست‌وزیری مقام اجرایی بود.

علی مطهری در انتخابات ۱۴۰۰ به سردار دهقان رأی می دهد یا قالیباف یا ابراهیم رئیسی؟

کاندیداتوری قالیباف، بی احترامی به رأی مردم است

ثانیا آقای رئیسی در مسند قوه قضائیه قرار گرفته و اصلاحاتی را در این دستگاه آغاز کرده است. ایشان باید کارش را به نهایت برساند. این که افراد از این شاخه به آن شاخه می‌پرند کار درستی نیست. لذا بهتر است ایشان وارد انتخابات نشود. درباره آقای قالیباف هم همین موضوع صادق است. ایشان از مردم برای مجلس رأی گرفته است برای چهار سال آینده. بهتر است این کار را به پایان برساند. اینکه وارد انتخابات ریاست جمهوری شود بی‌احترامی به مردم است.

سعید جلیلی در عالم رویا به سر می برد

در مورد آقای جلیلی هم واقعیت این است که من تفکر ایشان را قبول ندارم. افکار سیاسی او منطبق بر واقعیات نیست و به نوعی در عالم رؤیا به سر می‌برند. و بقیه هم که نظامی هستند و من ریاست جمهوری نظامی‌ها را قبول ندارم. بنابراین به هیچ کدام رأی نمی‌دهم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید