به کوتاهی کردن در سلامتی خود پایان دهید

کدخبر: ۳۹۶۲۷۸
همه ما باید در شرایطی که عجله داریم و سرعت زندگی بالاست، از خودمان مراقبت کنیم.
به کوتاهی کردن در سلامتی خود پایان دهید
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ما در جهانی زندگی می‌کنیم که سرعت اتفاق ها در آن زیاد است و برای رسیدن به موفقیت مجبور هستیم که خودمان را سریع با اتفاق های پیرامون خود وفق دهیم، چرا که متأسفانه بالا رفتن سرعت زندگی منجر به کوتاهی کردن در سلامتی می شود.

در این مقاله، قصد داریم نگاهی به این مسئله بیندازیم که باید چگونه در شرایطی که عجله داریم و سرعت زندگی بالاست، از خودمان مراقبت کنیم.

اگر به خاطر بالا رفتن سرعت کار‌های روزمره‌تان در مراقبت از خود دچار مشکل شده‌اید، پیروی از نکات زیر را در نظر بگیرید.

رژیم غذایی متعادل

اگرچه باید غذای سالم بخورید امّا حقیقت تأسف‌بار درباره غذا این است که غذایی که سریع آماده می‌شود، سلامت کمتری دارد هرچند که افراد به منظور ذخیره کردن زمان, به غذاهای فست فود و از قبل آماده شده و انتخاب های ناسالم می آورند.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان مراقبت کنید، این است که گرفتار این تمایل نشوید و حداقل یک بار در روز برای تهیه یک وعده سالم وقت بگذارید و یا به رستورانی بروید که غذای سالم سرو می‌کند.

مقدار زیادی آب بنوشید و همیشه در کنار خود اسنک‌های سالمی مانند میوه، سبزیجات، ماست و غلات داشته باشید.

خوردن مواد غذایی طبیعی غنی از ویتامین‌ها، فیبر‌ها و چربی‌های سالم می‌تواند سلامت روحی و روانی شما را دگرگون کند.

وقتی که عجله دارید خوردن وعده‌های غذایی با کیفیت هرگز به درد نمی‌خورد.

 تغذیه سالم فواید و ارزش زیادی برای سلامتی شما دارد.

۵ نکته اساسی درباره مراقبت از خود

خواب کافی

به اندازه کافی بخوابید، زیرا برای افرادی که پرمشغله هستند اغلب, استراحت شبانه  یکی از اولین چیز‌هایی است که قربانی می‌شود و واقعیت این است که بدون خواب کافی نه تنها در مراقبت از خود مشکل پیدا می کنید، بلکه بازده کمتری نیز خواهید داشت و احتمال خستگی دائمی اجتناب‌ناپذیر است.

توصیه می‌شود هر کس هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابد.

 هنگامی که به خواب می روید بدن شما آرام می‌شود و صبح انرژی بیشتری دارید و بهتر می توانید به کار خود برسید و به بدن خود گوش داده و اجازه دهید دوباره راه‌اندازی شود.

یافتن بهترین روش آرامش

استرس و شتاب زیاد اغلب دست به دست هم می‌دهند و باعث تنش هر چه بیشتر در وجود شما می شوند. بنابراین, یادگیری نحوه کنار آمدن با استرس به روشی سالم می‌تواند به طور چشمگیری, استرس را از زندگی پرمشغله شما کاهش دهد و این امر باعث می‌شود که یادگیری نحوه کنار آمدن با استرس خود به روشی مؤثر و سالم، از اهمیت خاصی برای  شما و هر فردی که  زندگی سریعی دارد، برخوردار باشد.

اگرچه نحوه انتخاب شما برای مقابله با استرس در نهایت یک تصمیم شخصی است، اما برخی از روش‌ها بهتر و موثرتر از روش‌های دیگر هستند که از آن جمله می توان به مدیتیشن اشاره کرد که روشی عالی برای کاهش استرس است، زیرا مدیتیشن به شما امکان می‌دهد ذهن خود را پاک کنید و آرام باشید.

بهتر است که هر کدام از روش‌های کاهش استرس را انتخاب کنید و در این میان, مهم است که در زندگی خود یک خروجی سالم برای تسکین استرس داشته باشید.

وقت گذراندن با خانواده و دوستان

وقت خود را با افرادی که بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهید، بگذرانید.

یک موضوع مشترک برای کسانی که در یک فشار دائمی هستند این است که بسیاری از چیز‌های مهم اغلب به خاطر وقت قربانی می‌شوند و متأسفانه، یکی از چیز‌هایی که اغلب قربانی این موضوع می‌شود، وقت گذراندن در کنار خانواده و دوستان است.

به خاطر رفاه حال خود و همچنین به خاطر افرادی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید، لازم است که وقت بگذارید و در کنار دوستان و خانواده خود باشید و شاید این به معنای صرف یک صبحانه یا شام خانوادگی باشد و یا شاید به این معناست که یک روز را تعطیل کنید تا با دوستانتان بیرون بروید.

گذراندن وقت با کسانی که بیشتر از همه به آن‌ها اهمیت می‌دهید برای شما به هر شکلی که باشد، از اهمیت خاصی برخوردار است و حتماً راهی پیدا کنید تا آن را به طور مداوم در برنامه خود جای دهید.

اغراق نیست اگر بگوییم که مراقبت از خود و کسانی که برایمان مهم هستند از مهم‌ترین مسائل زندگی است.

۵ نکته اساسی درباره مراقبت از خود

استراحت کوتاه

حتماً برای خود زمان‌بندی کنید. هر اندازه که گذراندن اوقات با دوستان و خانواده مهم است، صرف کمی وقت  برای خودتان نیز مهم است.

این زمان را به تنهایی برای کار اختصاص ندهید، بلکه این زمان شامل صرف استراحت یا لذت بردن از یک فعالیت برای خودتان است.

شما ممکن است مایل باشید این زمان را به مطالعه، نوشتن خاطرات، استراحت و دوش آب گرم یا هر چیز دیگری اختصاص دهید، اما آن چه مهم است، این واقعیت است که هر شخص برای حفظ سلامت روانی خود هر چند وقت یکبار به کمی وقت نیاز دارد و کسانی که زندگی پرتنش و سختی دارند، اغلب، وقت بسیار کمی را به تنهایی می‌گذرانند.

مانند اغلب نکات در این لیست، گذراندن وقت به تنهایی به این معنی نیست که باید ساعاتی از هر روز را فدا کنید، بلکه حتی صرف فقط ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از خواب یا صبح زود می‌تواند دنیای دیگری را برای سلامتی شما رقم بزند.

داشتن یک سبک زندگی متعادل برای موفقیت در همه جنبه‌های زندگی شما، خواه کاری یا شخصی، ضروری است.

پیاده‌سازی این نکات در برنامه شلوغ کاری شما باعث می‌شود که انجام کار‌ها و طرح های شما ترسناک و استرس‌زا نباشند.

مراقبت از سلامتی خود، ترس و تنش موجود در زندگی کاری را به حداقل می‌رساند و شما با داشتن یک ذهنیت سالم می‌توانید به عنوان یک فرد حرفه‌ای در جامعه خود باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید