حراج 9 میلیون یورویی نقاشی چرچیل توسط آنجلینا جولی+ عکس

کدخبر: ۳۹۶۶۵۷
منظره‌ای مراکشی که توسط وینستون چرچیل نقاشی شده و متعلق به آنجلینا جولی بود روز دوشنبه در حراجی به قیمت بیش از ۹.۵ میلیون یورو(۸.۲۵ میلیون پوند) فروخته شد و رکورد قبلی فروش آثار هنری متعلق به نخست وزیر اسبق بریتانیا را شکست.
حراج 9 میلیون یورویی نقاشی چرچیل توسط آنجلینا جولی+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، تصویر مسجد قرن دوازدهمی کوتوبیا در مراکش هنگام غروب آفتاب، با کوه‌های اطلسی رنگ در پس زمینه آن، در حراج کریستی لندن فروش رفت؛ تنها نقاشی وینستون چرچیل که در طول جنگ جهانی دوم در فاصله سال‌های ۱۹۴۵-۱۹۳۹ به اتمام رسیده است. او این نقاشی را پس از کنفرانس ژانویه ۱۹۴۳ در کازابلانکا، جایی که نخست وزیر بریتانیا و رئیس جمهوری آمریکا، فرانکلین دی روزولت، برای شکست آلمان نازی برنامه ریزی می‌کردند، کشیده شده است.

Twq3tKqOT23t

این دو رهبر متفقین پس از پایان این کنفرانس از مراکش دیدن کردند و آقای چرچیل در پایان این دیدار، نقاشی مسجد کوتوبیا را به عنوان یادگار سفر به آقای روزولت هدیه داد.

این نقاشی پس از مرگ رئیس جمهوری آمریکا در سال ۱۹۴۵ توسط پسر آقای روزولت فروخته شد و پیش از این که خانم جولی و شریک زندگی‌اش، برد پیت آن را در سال ۲۰۱۱ خریداری کنند، چندین بار دست به دست شده بود.

این زوج هنرمند در سال ۲۰۱۶ از هم جدا شدند و سال‌ها درگیر انجام مراحل حقوقی پرونده طلاق خود بودند که نحوه تقسیم مجموعه هنری متعلق به آنها یکی از عوامل پیچیده شدن این پرونده بود. جدایی رسمی آنها به طور رسمی در سال ۲۰۱۹ اعلام شد ولی برخی مسائل مالی و نحوه حضانت کودک همچنان حل نشده باقی است.

نقاشی وینستون چرچیل توسط مجموعه هنری خانم جولی فروخته شده ولی خریدار آن هنوز مشخص نشده است. رکورد قبلی فروش یک تابلوی نقاشی متعلق به آقای چرچیل کمتر از ۱.۸ میلیون پوند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید