روسیه و سوریه علیه آمریکا بیانیه دادند

کدخبر: ۳۹۷۲۴۵
دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که کشورهای غربی تحت فرماندهی آمریکا درصدد چپاول ثروت‌های سوریه و نه مبارزه با تروریسم در این کشور هستند.
روسیه و سوریه علیه آمریکا بیانیه دادند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کمیته هماهنگی دولت‌های روسیه و سوریه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمام اقداماتی که کشورهای غربی در سوریه انجام می‌دهند، هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریسم در این کشور ندارد و هدف واقعی آنها غارت ثروت ملی یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد است، بدون اینکه به خاطر کارشان مجازات شوند».

بر اساس این بیانیه، آمریکا درصدد تجزیه سوریه و افزایش وجود نظامی خود در مناطق غنی از نفت در شمال شرق این کشور است، همان گونه که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا تایید کرد که نفت مهم‌ترین دلیل حضور نظامیان آمریکایی در خاک سوریه است.

در بیانیه کمیته هماهنگی دولت های روسیه و سوریه آمده است: «نیروهای ائتلاف بین المللی که حضور خود در سوریه را به بهانه مبارزه با تروریسم توجیه می‌کنند، در واقع امر، از فعالیت‌های تشکیلات مسلح را با مجهز کردن آنها با سلاح و مهمات و پول و آموزش عناصر مسلح پشتیبانی می‌کنند و همزمان، سوریه را تحت فشار اقتصادی تحریم قرار می‌دهند».

در این بیانیه آمده است: «حضور نظامی غیرقانونی کشورهای غربی و اقدامات آنها در برهم زدن ثبات سوریه، توجه اساسی جامعه جهانی را می‌طلبد، زیرا همه این‌ها به وخامت اوضاع امنیتی و اقتصادی در سوریه و بلکه همه منطقه خاورمیانه منجر می‌شود».

ساکنان استان‌های الحسکه و شهر قامشلی واقع در شمال شرق سوریه، نیز در ماه‌های اخیر در حمایت از دولت این کشور و مخالفت با شبه نظامیان وابسته به آمریکا تظاهرات کرده‌اند.

بخش اعظمی از استان‌ الحسکه در اشغال شبه‌نظامیان کُرد موسوم به گروه نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) قرار دارد که این عناصر وابسته به نظامیان تروریست آمریکا هستند.

مناطق شرق سوریه سرشار از منابع نفتی است و آمریکا با کمک عناصر وابسته خود، در حال غارت نفت سوریه و قاچاق آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید