تصمیم جدید برای سفرهای نوروزی+ استثنای برخی شهرها

کدخبر: ۳۹۷۲۴۶
رییس ستاد ملی خدمات سفر کشور گفت: شهرهای مسافرپذیر دارای وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا همچون مشهد، اصفهان، کیش و دیگر شهرها در ایام نوروز نباید مشمول تبصره بندی و محدودیتهای سفر شوند.
تصمیم جدید برای سفرهای نوروزی+ استثنای برخی شهرها

به گزارش اقتصاد نیوز، ولی تیموری رئیس ستاد ملی خدمات سفر ومعاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: با نگاه مثبت دکتر روحانی شاید تا حد امکان بتوان در حد مقدورات و با رعایت پروتکلهای بهداشتی نشاطی برای جامعه ایجاد کرد و برخی محدودیت های سفر برای شهرهای زرد را اعمال نکرد.

او پنجشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی خراسان رضوی گفت: برای شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی سفر با وسایل نقلیه شخصی محدودیت دارد اما درباره شهرهای دارای وضعیت زرد و آبی که وضعیت بهتر است اختلاف نظر وجود دارد.

وی به عدم محدودیت شهرهای دارای وضعیت زرد و مسافرپذیر تاکید کرد و ادامه داد: اگر مشهد را به عنوان شهر زرد مسافر پذیر محدود به این تبصره ها کنیم در عمل ۵۰ درصد تاسیسات اقامتی کشور از فرآیند "تامین خدمات ایمن سفر" خارج خواهند شد البته این مشکل برای شهرهای دیگر مثل اصفهان و دیگر شهرهای مسافرپذیر نیز صدق می کند.

وی افزود: مردم سال گذشته علاوه بر محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا، سختی های اقتصادی بسیار به خاطر فعالیت بدخواهان علیه ملت ایران تجربه کردند بنابراین در نوروز امسال به دنبال تعدیل این فضا و بسط و توسعه نشاط، امید و انگیزه در جامعه هستیم، از طرف دیگر نوروز امسال با اعیاد شعبان نیز همزمان شده است.

تیموری ادامه داد: اقتصاد برخی مناطق و شهرها براساس سفر و گردشگر است و بواسطه شرایط ناشی از کرونا طی سال اخیر این مناطق به شدت آسیب دیده اند.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی باید تامل داشته باشیم، اینکه همه بنشینند و در قبال مسائل پیش آمده سکوت کنند هنر نیست بلکه هنر این است در شرایطی که برخی مجموعه ها یکسال کار نکرده اند زمینه فعالیت آنان را فراهم کنیم، باید هم بیماری و هم بعد اقتصاد گردشگری و معیشت فعالان حوزه گردشگری را توامان در نظر داشت.

این مقام مسئول از احتمال تصمیم جدید برای سفرهای نوروزی و مستثنی کردن برخی شهرها برای مسافران خبر داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید